Звітуємо про виконання нормативу з працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПІ

28 березня 2017

Для підприємств, установ, організацій, у т. ч. підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю (далі — організація), установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, — у кількості одного робочого місця ( ч. 1 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 21.03.1991 № 875-XII; далі — Закон № 875).

Порядок подання організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштування, затверджено постановою КМУ «Про реалізацію статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» від 31.01.2007 № 70 (далі — Порядок № 70).

Порядком № 70 визначено процедуру подання роботодавцями, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів — відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (далі — Фонд), а також інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів — центру зайнятості.

За змістом частини другої статті 19 Закону № 875 роботодавці самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу і забезпечують працевлаштування інвалідів, про що подають до Фонду звіт за формою № 10-ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів».

Форму № 10-ПІ та Інструкцію щодо її заповнення затверджено наказом Мінпраці від 10.02.2007 № 42 (далі — Наказ № 42).

Звіт за формою № 10-ПІ подається (або надсилається рекомендованим листом) роботодавцями не пізніше 1 березня після звітного періоду до відповідних регіональних відділень Фонду, в яких зареєстровані роботодавці ( п. 2.1 Наказу № 42).

Саме оформлення звіту № 10-ПІ рідко викликає труднощі у фахівців кадрової справи. Однак, заповнення звіту — це останній етап кропіткої роботи, що триває протягом усього звітного року. Які кроки має пройти роботодавець, аби достовірно відобразити у звіті стан справ із працевлаштування інвалідів?

Крок 1. Перевіряємо, чи зареєстрована організація у Фонді

Організації, в яких за основним місцем роботи працює 8 і більше осіб, реєструються у відділеннях Фонду соціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів ( ч. 9 ст. 19 Закону № 875).

Згідно з Положенням про Фонд соціального захисту інвалідів, затвердженим наказом Мінсоцполітики від 14.04.2011 № 129, Фонд є бюджетною установою, діяльність якої спрямовується, координується та контролюється Мінсоцполітики.

Фонд координує та контролює роботу своїх територіальних відділень, у т. ч. щодо:

Згідно з Порядком № 70, роботодавець реєструється у відділенні Фонду за місцем своєї державної реєстрації як юридичної особи.

Так, обов’язково.

Роботодавець, в якого змінилося найменування чи місцезнаходження юридичної особи (або прізвище, ім’я, по батькові чи місце реєстрації проживання фізичної особи — підприємця), подає заяву, виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців (якщо підприємство повністю утримується за рахунок бюджетних коштів, то додатково подається й копія довідки про включення до реєстру неприбуткових установ) протягом 10-ти робочих днів після державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (чи зміни прізвища, імені, по батькові фізичної особи — підприємця) ( абз. 4 п. 3 Порядку реєстрації підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю, затвердженого постановою КМУ від 31.01.2007 № 70.

Крок 2. Визначаємо, чи виконано норматив із працевлаштування інвалідів

Крок 3. У разі невиконання нормативу визначаємо суму та сплачуємо адміністративно-господарські санкції

Крок 4. Оформлюємо звіт за формою № 10-ПІ

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією
Безплатно в Expertus:Головбух
Демодоступ
Демодоступ
Демодоступ



© Головбух, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль