text
Головбух

Трансфертне ціноутворення по-новому

Зазвичай на новорічні свята ВРУ кладе під ялинку кожному платникові податків подарунок — значні податкові зміни. Не став винятком і 2017 рік. Тож разом розгорнемо подарунковий пакунок з умовною назвою «покращення інвестиційного клімату в України» і подивимося, що приніс 2017 рік у головний податковий закон України, зокрема в сферу трансфертного ціноутворення.

Як відомо, вимоги трансфертного ціноутворення впливають на об’єкт оподаткування податком на прибуток через механізм застосування різниць ( пп. 140.5.1, 140.5.2 Податкового кодексу України; ПК). При цьому стаття 39 ПК, яка стосується контрольованих операцій, оперує поняттям саме ціни, визначеної за принципом «витягнутої руки». Тож у розділі ІІІ ПК таке поняття й замінило словосполучення «звичайна ціна». Також зазначимо, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 № 1797-VIII ( далі — Закон № 1797) визначено ще одну важливу деталь для платників податку на прибуток, у яких виникають контрольовані операції. А саме: різниці за такими операціями ( пп. 140.5.1, 140.5.2 ПК) розраховують тільки за результатами звітного року. Далі — детальніше про новації щодо контрольованих операцій.

Визначення контрольованих операцій

Закон № 1797 суттєво перекроїв статтю 39 ПК. Так, завдяки змінам, внесеним до підпункту 39.2.1.1 ПК, уточнено перелік госпоперацій, які за певних умов вважають контрольованими. Зокрема, до нього потрапили зовнішньоекономічні операції з продажу/або придбання послуг через комісіонерів-нерезидентів. Також контрольованими є операції з непов’язаними нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у т. ч. з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи. Перелік організаційно-правових форм цих нерезидентів упродовж трьох місяців має встановити КМУ ( п. 5 р. ІІ Закону № 1797). Додамо, що операції зі згаданими нерезидентами вважатимуть контрольованими з дати набрання чинності таким переліком ( пп. 5 п. 135 розд. І Закону № 1797).

Нагадаємо, контрольованими є, зокрема, госпоперації з нерезидентами, зареєстрованими в державах, включених КМУ до відповідного переліку ( 39.2.1.2 ПК). Наразі діє перелік, встановлений розпорядженням КМУ від 16.09.2015 № 977-р. До 01.01.2017 операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території) з цього переліку, визнавали контрольованими з дати включення держави (території) до нього. Закон № 1797 зафіксував інше: операції з контрагентом, зареєстрованим у державі (на території), включеній до переліку КМУ, визнають контрольованими з 1 січня звітного року, наступного за календарним роком, у якому держави (території) було включено до цього переліку.

Вартісні критерії контрольованих операцій

Біржові котирування

Діапазон рентабельності

Принцип групування контрольованих операцій

Звітність за контрольованими операціями

Штрафні санкції

Документація за контрольованими операціями

Податковий контроль за контрольованими операціями

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль