text
Головбух

Робоча ситуація дня

  • 6 червня 2013
  • 16

Чи передбачено чинним законодавством ведення підприємством окремого обліку доходів і витрат кожного структурного підрозділу?

Облік доходів і витрат у структурних підрозділах підприємства

Чи передбачено чинним законодавством ведення підприємством окремого обліку доходів і витрат кожного структурного підрозділу?

Ведення податкового обліку у цьому випадку залежить від правового статусу структурних підрозділів, які знаходяться у підпорядкованості підприємства.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Відповідно до статті 64 Господарського кодексу України підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру. Воно має право створювати як відокремлені структурні підрозділи (філії, представництва, відділення), так і структурні підрозділи, що не мають ознак відокремленого структурного підрозділу.

За умови створення відокремленого структурного підрозділу на території іншої територіальної громади (в іншому районі міста) підприємство може прийняти рішення про сплату консолідованого податку на прибуток відповідно до вимог пункту 152.4 Податкового кодексу України.

Сума податку на прибуток відокремлених підрозділів за відповідний звітний (податковий) період визначається розрахунково. При цьому загальна сума податку на прибуток розподіляється пропорційно питомій вазі суми витрат відокремлених підрозділів підприємства в загальній сумі витрат цього підприємства.

Тобто, для розподілу суми консолідованого податку між відокремленими підрозділами на головному підприємстві необхідно вести окремий облік витрат у цілому по головному підприємству та окремий облік витрат відокремленими підрозділами для визначення своєї частки у консолідованому податку.

За умови створення структурного підрозділу, що не має ознак відокремленого структурного підрозділу, весь облік зосереджується в бухгалтерії головного підприємства. Податкова звітність у такому разі подається лише за місцем реєстрації підприємства. Тому ведення окремого податкового обліку в таких структурних підрозділах діючим законодавством не вимагається.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!