text
Головбух

Робоча ситуація дня: Податкова накладна виписана не за першою подією: податковий кредит

  • 20 листопада 2013
  • 50

Якщо постачальник виписав податкову накладну не за першою подією (оплата за послугу), а за другою (за датою акта наданих послуг), чи вплине це на право покупця включити сплачені суми ПДВ до податкового кредиту?

Якщо постачальник виписав податкову накладну не за першою подією (оплата за послугу), а за другою (за датою акта наданих послуг), чи вплине це на право покупця включити сплачені суми ПДВ до податкового кредиту?

Згідно з пунктом 201.4 Податкового кодексу України (ПК) податкова накладна складається в день виникнення податкових зобов’язань продавця та видається таким продавцем товарів (послуг) на вимогу покупця.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (п. 187.1 ПК).

Крім того, податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається в податкових зобов’язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 1.1 розділу ІІІ Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 17.12.2012 № 1340, визначено, що облік виданих податкових накладних проводиться в день виникнення податкових зобов’язань.

А згідно з пунктом 201.10 ПК податкова накладна, заповнена з порушеннями, не дає права покупцю на включення сум ПДВ до податкового кредиту.

Скористатися правом на податковий кредит на підставі такої податкової накладної можна лише у разі надання разом з декларацією за звітний податковий період заяви зі скаргою на такого постачальника.

До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, що підтверджують факт отримання товарів/послуг (п. 201.10 ПК).

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Expertus: Податки»

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл