АППУ про лібералізацію податкового законодавства

28 грудня 2015 40
Передбачено підвищення ставок непрямих податків та податків з доходів фізичних осіб

Прийнятим Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» передбачено підвищення ставок непрямих податків та податків з доходів фізичних осіб.

Щодо ПДВ, то базова ставка зберігається у розмірі 20%, ставка податку на лікарські засоби та медичні вироби — 7%, ставка на операції з вивезення товарів за межі митної території України та окремі операції на території України — 0%.

Планується законодавчо врегулювати питання невключення до бази оподаткування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів. Водночас база оподаткування  при постачанні продукції/послуг власного виробництва визначається із договірної вартості, але не нижче за звичайні ціни.

Із редакції Податкового кодексу України виключається норма, яка давала можливість анулювати реєстрацію платником ПДВ за ініціативою контролюючого органу і не признавати податковий кредит у покупця за наявності певних підстав (у разі наявності запису про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу, у випадках допущених помилок в податковій накладній у реквізитах, які є обов’язковими, тощо).

Буде врегульовано питання врахування платникам податку, які застосовують касовий метод виникнення податкових зобов’язань, у розрахунок формули системи електронного адміністрування ПДВ сум податку, вказаних у податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року, за якими право на податковий кредит виникає після 1 липня 2015 року, що матиме позитивний вплив на фінансовий стан таких підприємств, не відволікаючи їх оборотні кошти.

Також передбачається формування в хронологічному порядку двох реєстрів сум бюджетного відшкодування (для платників податку, які мають право на автоматичне відшкодування, і для всіх інших) та розміщення їх на офіційному сайті центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну податкову і митну політику.

Спеціальний режим оподаткування для сільськогосподарських підприємств застосовуватиметься до 1 січня 2017 року.

Водночас застосовуватиметься диференціація пропорцій щодо сплати задекларованих сум ПДВ за звітний період на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств та до державного бюджету, а саме:

  • у галузі рослинництва — в розмірі 15% на спеціальний рахунок підприємств, а 85% — до державного бюджету;
  • у галузі тваринництва (реалізація продукції великої рогатої худоби та молока) — 80% на спеціальний рахунок, 20% — до державного бюджету;
  • по всіх інших операціях з реалізації продукції власного виробництва — 50% на спеціальний рахунок сільськогосподарських підприємств, 50% — до державного бюджету.

Проте АППУ зазначає, що чинний порядок є найбільш дієвим механізмом непрямої державної підтримки сільськогосподарського сектора економіки і без впровадження компенсуючих джерел бюджетної підтримки розвитку сільськогосподарських підприємств. Втрати сільськогосподарського сектора не зможе компенсувати навіть відновлення вживання нульової ставки ПДВ по операціях з експорту зернових і технічних культур.

У частині податку на прибуток підприємств скасовується сплата авансових внесків та запроваджується квартальний звітний період для тих підприємств, у яких річний дохід перевищує 20 млн. грн.

У податку на доходи фізичних осіб встановлена єдина ставка у розмірі 18% замість діючих 15% і 20%. Однак оподаткування доходів у вигляді дивідендів залишається на рівні 5%.

Роботодавці сплачуватимуть ЄСВ у розмірі 22% замість сьогоднішніх 36,7% - 49,7%. Підвищується максимальна величина бази нарахування єдиного внеску із 17 до 25 мінімальних заробітних плат. При цьому скасовується нарахування ЄСВ у розмірі 3,6% на заробітну плату працівника і залишається військовий збір — 1,5 %. Такі зміни не призведуть до зменшення податкового навантаження на заробітну плату, яка нараховується працівникові, та не створять тих умов, за яких може відбутися істотна детінізація доходів.  

Щодо спрощеної системи оподаткування, то зміни не торкнулися платників єдиного податку першої та другої груп. На третій групі єдиного податку з наступного року зможуть перебувати лише підприємці (як юридичні, так і фізичні особи) із річним доходом до 5 млн. грн. замість 20 млн. грн. При цьому ставка податку для платників єдиного податку третьої групи збільшується на 1% і становитиме 3% — для тих, хто сплачує ПДВ, та 5% — для неплатників ПДВ.

Для сільськогосподарських товаровиробників — платників єдиного податку четвертої групи очікується збільшення ставок єдиного податку в 1,8 рази. Навіть при тому, що база оподаткування — нормативна грошова оцінка землі — в порівнянні з 2015 роком не змінюється, це приведе до збільшення податкового навантаження з цього податку та підвищення собівартості  сільськогосподарської продукції.

Щодо акцизного податку передбачається введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документа, який складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації палива на внутрішньому ринку і введення системи електронного адміністрування реалізації пального та зростання ставок акцизного збору на низку товарів.

Із податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки, вводиться оподаткування будівель промисловості і будівель та споруджень сільськогосподарських товаровиробників шляхом виключення цих об’єктів з переліку нерухомості, що не є об’єктом оподаткування.

Підвищується розмір ставки податку на нерухомість — до 3% від розміру мінімальної заробітної плати за 1 кв. м загальної площі. Вводиться додаткове оподаткування в 25 тис. грн. для квартир і будинків площею 300 і 500 кв. м відповідно.

Проте кількість легкових автомобілів, які підпадуть під оподаткування транспортним податком, значно зменшиться. Пропонується обкладати за ставкою 25 тис. грн. в рік легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) і середньоринкова вартість яких складає більше 750 розмірів мінімальної заробітної плати.

Тож АППУ робить висновок, що на лібералізацію податкового законодавства платникам податків доведеться знову чекати.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією



© Головбух, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль