Головбух

Робоча ситуація дня: Виписуємо податкову накладну на частину авансу

  • 17 червня 2014
  • 41

Підрядник (резидент) має виконати роботи замовнику (резиденту) на умовах попередньої оплати. Згідно з договором сума авансу без ПДВ має надійти в іноземній валюті за рахунок кредиту банку, а сума ПДВ надійде від замовника протягом 15 днів після перерахування банком основної суми авансу. Як виписати податкову накладну, якщо аванс без ПДВ та сума ПДВ надійдуть у різних місяцях?

Вимоги щодо складання податкової накладної встановлені статтею 201 Податкового кодексу України (ПК) та Порядком заповнення податкової накладної, затвердженим наказом МДЗ від 14.01.2014 № 10.

Податкова накладна є податковим документом, який одночасно відображається у податкових зобов’язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця. При цьому право на нарахування ПДВ та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники цього податку.

Скачати Посадову інструкцію головного бухгалтера

Податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов’язань продавця.

Нагадаємо, що податкові зобов’язання продавця так само, як і податковий кредит у покупця, виникають за правилом першої події: або на дату отримання коштів від покупця, або на дату відвантаження товарів, виконання робіт. А за операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб’єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку (п. 187.1 ПК).

У разі часткового постачання товарів/послуг або отримання попередньої оплати (авансу) податкова накладна складається на кожне часткове постачання або на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок продавця як аванс (п. 201.7 ПК).

При надходженні авансу в іноземній валюті такі кошти слід перерахувати в гривні за курсом НБУ на дату виникнення податкових зобов’язань.

Отже, податкова накладна виписується виконавцем робіт на кожну частину отриманого авансу.

Оскільки в ситуації, що розглядається, підрядник двічі отримує від замовника кошти, такі кошти вважаються попередньою (авансовою) оплатою частини вартості робіт.

У такому разі підрядник (виконавець робіт) має виписати дві податкові накладні:

  • першу — на частину авансу, отриманого за рахунок кредиту банку, у т. ч. ПДВ;
  • другу — на залишок авансу, отриманого від замовника згідно з договором, у т. ч. ПДВ.

При цьому слід пам’ятати, що в обох податкових накладних відображається ПДВ. Крім того, у графі 6 кожної податкової накладної вказується відповідна частка оплачених робіт у вигляді десяткового дробу (наприклад, «0,8» та «0,2»).

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл
×

Отримуйте найсвіжіші новини бухгалтерії у Messenger

 

Ми готуємо для вас найсвіжіщі новини бухгалтерії у випусках відеоновин. Отримуйте їх першими!

Підписатися на новини