Головбух

Питання обчислення та сплати податку на додану вартість

  • 31 липня 2014
  • 42

Під час проведення «гарячої лінії» у Міндоходів були розглянуті питання вилучення податкової накладної з Єдиного реєстру, відновлення податкового кредиту й заповнення податкової накладної під час отримання передоплати

Міндоходів України провело «гарячу лінію» на тему «Особливості обчислення та сплати податку на додану вартість». На запитання платників відповідала заступник начальника відділу розгляду звернень з ПДВ Управління методології непрямих податків Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування Міністерства доходів і зборів України Аліна Кравзюк.

Зокрема, пані Кравзюк дала відповіді на запитання про вилучення податкової накладної з Єдиного реєстру, відновлення податкового кредиту й заповнення податкової накладної під час отримання передоплати. Деталі відповідей наводимо далі.

Скачати Посадову інструкцію головного бухгалтера

Чи можливо з Єдиного реєстру податкових накладних вилучити податкову накладну, якщо вона не підлягала реєстрації в такому реєстрі, але помилково зареєстрована платником податку?

Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі — ЄРПН), затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010  № 1246 (далі — Порядок № 1246), визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до ЄРПН платників ПДВ — продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку — покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування, з відомостями, які є в ЄРПН.

Чинним законодавством не передбачено можливості вилучення з ЄРПН податкової накладної, якщо вона не підлягала реєстрації в такому реєстрі, але помилково зареєстрована платником податку. При цьому платник має право зареєструвати в ЄРПН правильно оформлену податкову накладну, яка підлягає включенню до реєстру виданих та отриманих податкових накладних і відображенню в декларації контрагента.

Окрім цього, наявність в ЄРПН податкової накладної з помилками спричиняє розбіжності між даними ЄРПН та сумою податкового кредиту платника податку — покупця. Ці розбіжності є інформацією, що свідчить про можливі порушення платником податків податкового законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. На письмовий запит контролюючого органу платник податку протягом 10 робочих днів повинен надати пояснення щодо суті таких розбіжностей. Ненадання таких пояснень є однією з обставин, за наявності якої здійснюється документальна позапланова перевірка платника податку (пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України).

Чи може підприємство — виробник лікарських засобів під час реалізації власно виробленої продукції в 2014 р. включити до складу податкового кредиту суми ПДВ, сплачені за придбання/спорудження основних фондів, на яких виробляються такі лікарські засоби, за умови, що з дати їх придбання/спорудження минуло більше трьох років?

Із квітня цього року скасовано режим звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів (у тому числі тих, які реалізуються аптечними закладами), а також виробів медичного призначення за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України.

Одночасно з цієї дати запроваджено оподаткування таких товарів за ставкою 7% (пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу).

Отже, з 1 квітня лікарські засоби та медичні вироби постачаються з нарахуванням ставки ПДВ у розмірі 7%.

Придбані до цієї дати лікарські засоби та медичні вироби реалізуються із застосуванням ставки 7% навіть якщо їх придбання здійснювалося в умовах дії пільгового режиму оподаткування.

Якщо за придбання/спорудження основних фондів, призначених для здійснення операцій з постачання лікарських засобів і медичних виробів, суми ПДВ, сплачені (нараховані) постачальникам таких фондів, не були включені до складу податкового кредиту, платник податку може у тому звітному періоді, протягом якого відбулося використання зазначених основних фондів у оподатковуваних операціях, на підставі бухгалтерської довідки включити до складу податкового кредиту суми ПДВ за придбаними/спорудженими основними фондами виходячи з їх балансової (залишкової) вартості (незалежно від дати придбання/спорудження таких основних фондів). Це можливо за наявності належним чином оформлених податкових накладних і документів, що підтверджують сплату податку постачальникам таких основних фондів.

Підприємство здійснює будівельно-монтажні роботи систем каналізації. Згідно з умовами договору, остаточну вартість виконаних робіт буде визначено після завершення всього обсягу виконаних робіт. Щомісяця підприємство отримує передоплату за частину замовлених робіт і виписує податкову накладну. Як правильно заповнити графи 5 та 6 такої податкової накладної?

Відповідно до пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів або послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Якщо частка товарів або послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та враховується під час визначення загальних податкових зобов’язань.

Отже, на дату отримання передоплати за товари/послуги продавець повинен визначити суму податкових зобов’язань і виписати податкову накладну на суму отриманої передоплати.

Згідно з пунктом 14 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міндоходів України від 14.01.2014 № 10, до розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, а саме:

  • до графи 3 — номенклатура товарів/послуг продавця;
  • до графи 5 — одиниця виміру товарів/послуг — грн., шт., кг, м, см, м3, см3, л, послуга тощо;
  • до графи 6 — кількість (об’єм, обсяг) постачання товарів/послуг.

У клітинках податкової накладної, які не підлягають заповненню, нулі, прокреслення та інші знаки чи символи не проставляються.

Тож у разі складання податкової накладної на повне постачання послуги або на суму коштів, що надійшла на поточний рахунок як передоплата (аванс) у повному обсязі, у графі 5 податкової накладної зазначається одиниця виміру «послуга», а в графі 6 — «1».

За складання податкової накладної на часткове постачання послуги або на суму передоплати частини вартості послуги у графі 5 податкової накладної зазначається слово «послуга», а в графі 6 — відповідна частка наданої (оплаченої) послуги у вигляді десяткового дробу.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл
×

Отримуйте найсвіжіші новини бухгалтерії у Messenger

 

Ми готуємо для вас найсвіжіщі новини бухгалтерії у випусках відеоновин. Отримуйте їх першими!

Підписатися на новини

Скачайте зразок заповнення заяви-розрахунку

Приклад заповнення
Нова форма діє для отримання лікарняних та допомоги