text
Головбух

Як Уряд планує посилити контроль за смертністю і травматизмом на виробництві

  • 22 лютого 2018
  • 4

Урядовий портал

З огляду на зафіксоване збільшення нещасних випадків Кабмін пропонує посилити контроль за смертністю та травматизмом на підприємствах.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Так, у січні 2018 року кількість нещасних випадків із смертельним наслідком зросла на 50% — порівняно з аналогічним періодом 2017 року. На об’єктах вугільної промисловості було зафіксовано 73 нещасні випадки (у січні 2017року — 59), на об’єктах котлонагляду та підйомних споруд — 8 (у січні минулого року — жодного), на підприємствах машинобудівної промисловості — 35 (проти 29), на транспорті — 37 (проти 31).

З початку року на виробництві загинуло вже 39 осіб.

 Строки давності для перевірок держпраці та застосування штрафів

Однією з причин збільшення кількості травмованих і померлих став мораторій на перевірки умов праці. Тому 15 лютого Кабінет Міністрів зареєстрував у Верховній Раді законопроект № 8045 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці».

Законопроект передбачає зняття мораторію на перевірки підприємств у контексті дотримання трудового законодавства, охорони і гігієни праці та гірничого нагляду, а також виконання вимог низки міжнародних договорів. Основною метою перевірок буде виконання роботодавцем своїх обов’язків із створення належних, безпечних і здорових умов праці своїм працівникам.

 План комплексних перевірок на 2018 рік

Правом проводити такі перевірки наділено Державну службу України з питань праці. Порядок проведення перевірок має визначити Кабмін. Аби запобігти корупції під час проведення перевірок, Уряд чітко визначить предмет і частоту перевірок, а також сформує індивідуальний перелік вимог щодо безпеки праці для кожного виду бізнесу — так званий чек-лист. Це означає, що замість тисячі сторінок профільних законодавчих актів підприємцю достатньо буде вивчити всього один документ, в якому зібрані конкретні вимоги, в тому числі до створення безпечних умов праці конкретного виду бізнесу. За таким чек-листом підприємство зможе самостійно контролювати дотримання вимог щодо безпеки праці, а також запобігти перевищенню повноважень з боку контролюючого органу при проведенні перевірок.

 Новий порядок перевірок у сфері праці

Відновлення можливості проводити перевірки дотримання законодавства з питань праці, на думку урядовців, має захистити права найманих працівників, зменшити кількість нещасних випадків на особливо небезпечних виробництвах.

Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл