Головбух

Нарахування лікарняних 2020

4 вересня 2019
12985
Середній бал: 5 із 5
Бухгалтер-експерт, кандидат економічних наук, м. Чернігів

З наближенням 2020 року очікуються певні зміни в нарахуванні лікарняних, а саме у роботі з листками тимчасової непрацездатності. Розглянемо до чого слід готуватися, тим паче, що зміни уже почалися.

Чи змінюється щось у правилах нарахування лікарняних

Поки що такої інформації немає й сподіваємося, що не буде. Самі правила нарахування лікарняних будуть скоріше за все ті ж самі:

  • оплачуються календарні, а не робочі дні, включаючи святкові і неробочі дні;
  • перші 5 днів платить підприємство;
  • при розрахунку враховуються тільки виплати за відпрацьований час, включаючи зарплату та відпускні;
  • документація та ж сама: протокол комісії, заява-розрахунок, повідомлення про виплати коштів, які уже всі можна подавати в електронній формі.

Як нарахувати і сплатити ЄСВ БЕЗ ШТРАФІВ

Очікувана зміна – зросте максимальне обмеження на дохід, який враховується при розрахунку лікарняних, так як зросте мінімальна зарплата. Нагадуємо, що це 15 мінімальних зарплат на місяць (одночасно це максимальна база для ЄСВ). Однак, це все очікувано.

Змін слід чекати з боку самого ключового елемента нарахування лікарняних – бланка лікарняного, який офіційно називають листок тимчасової непрацездатності. Схоже на те, що паперовим листком він скоро перестане бути.

З 2020 року запрацює електронний реєстр лікарняних

Урядова постанова про створення такого реєстру з’явилася ще 17.04.2019 р. № 328, а сам реєстр уже частково запрацював (поки що тестовий режим) і знайти його можна тут. Так, це сайт Пенсійного фонду України. Адмініструванням реєстру чомусь буде займатися не МОЗ чи ФСС, а ПФУ. Виплачувати все як і раніше буде ФСС. Так зробили, мабуть, через те, що персональні дані й так обліковуються в ПФУ і там же є відомості про стаж, який, як відомо, враховуються й при виплаті лікарняних. Однак, обмін даними буде вестися і з МОЗ та ФСС, а також Національна служба здоров’я України (НСЗУ).

Електронний лікарняний 2020

Реєстр дозволить позбутися паперових лікарняних. Лікарі за допомогою спеціального програмного забезпечення будуть вводити дані в базу, користуючись своїм електронним цифровим підписом. Пацієнту тепер не треба буде бігати по кабінетам, підписуючи лікарняний, а бухгалтеру на підприємстві вивчати, чи правильно його оформили. Зайшовши до реєстру бухгалтер про все дізнається і підготує заяву-розрахунок лікарняних. Також це розв’яже проблему застарілості самого бланку.

Поки що невідомо, коли система запрацює остаточно, так як, скоріше за все, певний час паперові та електронні лікарняні будуть співіснувати разом. Перехідний період треба не тільки для адаптації лікарів та пацієнтів, але й для приведення у відповідність нормативних документів.


Як зараз справи з реєстром лікарняних

Отже, реєстр уже є в доступі на сайті ПФУ й для отримання доступу до нього необхідно зареєструватися. Як це все зробити інструкція нижче.

На Веб-порталі ПФУ передбачено два способи реєстрації:

  • Подача заяви для реєстрації на Веб-порталі (необхідно особисте відвідування органу ПФУ)

1. З’ясуйте, до якого територіального органу ПФУ Вам необхідно звернутись для оформлення заяви. 

2. Прийдіть до Пенсійного фонду та оформіть заяву. Ви можете підготувати заяву вдома, але фахівці Фонду допоможуть Вам у її заповненні.
Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам друкується розписка про одержання заяви, а також (важливо!!!) «реєстраційний код». Цей код необхідний Вам для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації! 

3. Завершіть реєстрацію, зайшовши на Веб-портал ПФУ в мережі Інтернет і вибравши пункт меню «Реєстрація» в закладці "Реєстрація за заявою". Заповніть реєстраційну форму. Звертаємо Вашу увагу, що логін та пароль бажано вибирати такими, що не містять Ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту Ваших персональних даних. 

4. Після реєстрації на введену Вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації, Ви отримаєте повідомлення Веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.

  • Онлайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП)

Для авторизації за ЕЦП з флешки Вам потрібно виконати наступні кроки:

1. На екранній формі «Вхід» в закладці «За ЕЦП» ознайомитися зі списком АЦСК, ЕЦП яких підтримує Веб-портал ПФУ;

2. Якщо Ви не маєте ще ЕЦП одного з цих АЦСК, Вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати ЕЦП. Інформація щодо отримання ЕЦП може Вами бути отримана в Інтернеті в залежності від АЦСК, обраного Вами; 

3. Після отримання ЕЦП – оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на Портал за ЕЦП (закладка «За ЕЦП»).

Для авторизації за ЕЦП з ЕПП Вам потрібно виконати наступні кроки:

1. Якщо Ви не маєте ще електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ ЕЦП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні створюється автоматично в процесі підготовки Вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). Для використання ЕПП Ви маєте пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку ЕЦП.

2. Після отримання ЕПП – оберіть пункт головного меню «Вхід» та виконайте перший вхід на Портал за ЕПП (закладка «За ЕПП»).

Реєстр – це не тільки інформація про лікарняні, але й про:

  • медичні висновки;
  • результати перевірок з боку ФСС про обґрунтованість виплат;
  • суми нарахованих лікарняних за 5 днів та відмови у їх нарахуванні.

Підприємства матимуть доступ до інформації тільки по тим працівникам, які перебувають з ними у трудових відносинах.

До реєстру мають доступ не тільки підприємства, але й самі фізособи, вони можуть бачити номер, дату відкриття і закриття лікарняного, причину непрацездатності. Підприємства додатково бачитимуть реєстраційні номер облікових карток платника податків.

Планується, що частина інформації буде загальнодоступною, наприклад про дати відкриття та закриття лікарняних та не потребуватиме реєстрації. Як це все буде працювати – скоро з’являється детальніші роз’яснення. Запуск системи очікується на 1 січня 2020 року.

logo
Потрібен цей файл?

 Зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
або зайти через соцмережі
Зареєструватися і скачати файл
Потрібен цей файл?

 Зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
або зайти через соцмережі
Зареєструватися і скачати файл
Найцікавіше — далі!

Дочитайте до кінця, щоб не випустити нюансів, які важливі саме для Вас

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
Зареєструватися і дочитати
×

Отримуйте найсвіжіші новини бухгалтерії у Messenger

 

Ми готуємо для вас найсвіжіші новини бухгалтерії. Отримуйте їх першими!

Підписатися на новини