Аби зареєструвати РРО, потрібна лише заява, жодної біганини від ДФС до ЦСО та назад. Гадаєте, це міф? Уже майже реальність. Дочекаємося лише, коли запрацюють реєстри ЦСО та РРО. Як зміниться життя користувачам РРО? Як потрапити до реєстрів і для чого вони взагалі потрібні? Розкладемо усе по поличках. Не пропустіть важливої інформації.
Книга обліку розрахункових операцій на РРО Скачати
Восени 2018 року інтернет сколихнула новина: правила реєстрації РРО спростили, центри сервісного обслуговування (ЦСО) обмінюватимуться інформацією з ДФС без участі підприємства. Та раділи не довго. Згодом з’ясувалося, що це станеться лише тоді, коли затвердять реєстри РРО та ЦСО. І ось, нарешті, ця подія — майже реальність.
► правила реєстрації РРО ► які документи потрібні для реєстрації РРО ► як зареєструвати резервний РРО ► зняття РРО з обліку ► розпломбування РРО
Мінфін своїм наказом від 13.02.2019 № 64 (далі — Наказ № 64) затвердив:
- Порядок ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій (далі — Порядок ведення реєстру РРО);
- Порядок ведення реєстру центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій (далі — Порядок ведення реєстру ЦСО);
- зміни до Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок опломбування РРО).
Запрацювали ці нововведення з 19.04.2019.
Для чого потрібні Реєстри
Реєстр екземплярів РРО вестимуть для узагальнення, зберігання і надання достовірної інформації про моделі (модифікації), конструкторсько-технологічну та програмну документацію екземплярів РРО, що дозволені для застосування у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг і включені до Держреєстру РРО (п. 2 розд. І Порядку ведення реєстру РРО).
Такий собі подвійний контроль. Не край, що касовий апарат має бути у Держреєстрі РРО, так його ще треба внести до Реєстру екземплярів РРО (за два місяці ДФС має його сформувати).
А ось Реєстр ЦСО — абсолютно новий ресурс. Він міститиме достовірну інформацію про ЦСО, які згідно із законодавством мають право на проведення техобслуговування та ремонту РРО різних моделей (модифікацій), включених до Держреєстру РРО, та які уклали відповідні договори з виробниками (постачальниками) таких РРО (п. 2 розд. І Порядку ведення реєстру ЦСО).
Увага: Реєстри РРО та ЦСО сприятимуть електронному обміну документами.
Запровадження Реєстрів дозволить налагодити електронний обмін документами між ЦСО, ДФС і користувачами РРО. Дані Реєстрів вестимуть автоматизовано. А інформація із них буде у вільному доступі на офіційному веб-порталі ДФС. Тож щойно запрацюють Реєстри, користувачі РРО більше не носитимуть між ДФС і ЦСО папери на реєстрацію, перереєстрацію чи зняття РРО з реєстрації.
Як касирові опанувати РРО та діяти за форс-мажору

Як потрапити до Реєстрів ЦСО
Щоб потрапити до Реєстрів, виробник/постачальник касового обладнання готує заяви за формами:
- № 1-ЕРРО (додаток 1 до Порядку ведення реєстру РРО) — про включення/виключення РРО до/з Реєстру екземплярів РРО;
- № 1-РЦСО (додаток 1 до Порядку ведення реєстру ЦСО) — про включення РРО до Реєстру ЦСО.
Обидві заяви можна подати через електронний кабінет платника податку. На сайті ДФС зазначено, що подання заяв проходить у тестовому режимі. Про початок функціонування Реєстрів обіцяють повідомити додатково.
Що нового у Порядку опломбування РРО
У Порядку опломбування РРО з’явився новий додаток № 4 — акт про встановлення несправності фіскального блока під час гарантійного (післягарантійного) ремонту. Другий примірник цього акта ЦСО передаватиме ДФС в електронній формі.
Умови, за яких посадові особи органу ДФС можуть бути допущені до фактичної перевірки, визначені статтею 81 та пунктом 80.2 ПК. До її початку вони мають пред’явити...
Що зміниться у роботі користувачів РРО
Тож тепер користувачі РРО можуть:
- реєструвати касові апарати за однією лише заявою (форма № 1-РРО). Більше не знадобиться подавати документи на РРО і на право власності на приміщення, паспорти РРО та модема, договір з ЦСО;
- працювати з новою КОРО для РРО. У КОРО зникнуть цілі розділи, тож вона буде дуже короткою;
- реєструвати КОРО за електронною заявою;
- скоротити час реєстрації РРО з п’яти до трьох робочих днів;
- перекласти процедуру реєстрації РРО на плечі ДФС і ЦСО.