Головбух

Вимоги до оформлення куточка покупця

  • 17 грудня 2018
  • 284

Як оформлювати трудові договори з працівниками та де вони мають бути зареєстровані? Чи потрібно у куточку споживача розміщувати інформацію про найманих працівників (а саме — копії трудових договорів)?

Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування загальнообов’язкового державного соціального страхування та легалізації фонду оплати праці» від 28.12.2014 № 77–VIII, що набрав чинності з 01.01.2015, до статті 24 Кодексу законів про працю України (КЗпП) було внесено зміни. Зокрема визначено, що працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом керівника.

Відповідно до статті 21 КЗпП трудовий договір є угода між працівником і власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом чи фізичною особою, за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, з підляганням внутрішньому трудовому розпорядкові, а власник підприємства, установи, організації або уповноважений ним орган чи фізична особа зобов’язується виплачувати працівникові зарплату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.

Договір між роботодавцем і працівником укладається у письмової формі (п. 6 ст. 24 КЗпП ). Детальний порядок укладення та розірвання трудового договору визначено у главі ІІІ КЗпП.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?
Увага: до 01.01.2015 фізособи-підприємці повинні були реєструвати трудові договори у тижневий строк після їх укладення у Державній службі зайнятості. З 01.01.2015 такої вимоги вже не існує. Разом з тим, тепер слід повідомляти фіскальну службу за місцем реєстрації платника податку про укладення трудового договору з працівником.

Отже, нині для усіх суб’єктів господарювання немає реєстрації трудових договорів, укладених із працівниками.

Стосовно другого запитання, відповідно до статті 4 Закону України «Про захист прав споживачів» від 12.05.1991 № 1023-XII споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право, зокрема, на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця). Така інформація розміщується у куточку покупця, обов’язковість оформлення якого встановлена Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою КМУ від 15.06.2006 № 833 (далі — Порядок № 833). Згідно із пунктом 10 Порядку № 833 суб’єкти господарювання повинні забезпечити:

  • наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів;
  • розміщення ліцензії відповідно до встановлених законодавством вимог.

Наведений перелік документів не є вичерпним. Суб’єкти господарювання, які здійснюють торговельну діяльність, крім зазначених обов’язкових документів, повинні розміщувати в куточку покупця додаткову інформацію. Перелік цих документів залежить від виду здійснюваної торговельної діяльності та виду товарів, що реалізуються (продовольчі та непродовольчі, алкогольні напої, ювелірні вироби, лікарські засоби, нафтопродукти, транспортні засоби і номерні агрегати тощо).

Отже, як бачимо, в чинному законодавстві немає вимог щодо розміщення у куточку споживача інформації про найманих працівників.

Підготовлено членами Експертної ради системи «Expertus: Податки»

Зарплатні рейди Держпраці: кому чекати і як захиститися

Вимоги до оформлення куточка покупця
Тарас Шарийкерівник експертної групи МСFR Головбух
На початку вересня КМУ анонсував комплексні перевірки (розпорядженням КМУ від 05.09.2018 № 649-р). Їхня мета — виявити неоформлених працівників і ліквідувати порушення з питань праці. Пояснимо, як це відбуватиметься. А також розповімо, чи можна не пустити контролерів

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл