Головбух

Електронний цифровий підпис

  • 3 грудня 2018
  • 168

ЕЦП ― вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа (Закон "Про електронний цифровий підпис" від 22.05.2003 № 852-IV)

Подання документів засобами електронного зв’язку в електронній формі здійснюється платниками відповідно до норм Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронний цифровий підпис»наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 «Про затвердження Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – Наказ № 557), на підставі Договору про визнання електронних документів шляхом надсилання заяви про приєднання до договору про визнання електронних документів (далі – Заява про приєднання до Договору), що визначає взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Податкові накладні та розрахунки коригування приймають до ЄРПН за умови дотримання законодавчих вимог щодо електронного цифрового підпису (ЕЦП). Оновлені вимоги щодо порядку накладання ЕЦП посадових осіб тепер прописані в пункті 10 Порядку № 1246. Уточнено, що електронний цифровий підпис керівника накладають на податкову накладну лише в разі відсутності у постачальника (продавця) посади бухгалтера. Отже, якщо на підприємстві є головний бухгалтер чи просто бухгалтер, достатньо лише ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера) на податковій накладній.

Як відомо, щоб делегувати право підпису податкової накладної та/або розрахунку коригування іншій посадовій особі, платник ПДВ подає органу ДФС посилені сертифікати ЕЦП такої особи. Раніше у Порядку № 1246 було прописано, що їх потрібно подавати податковому органу за місцем реєстрації. Ця вимога залишилась, але з поправкою, що посилені сертифікати подають за основним місцем обліку. Додано також, що платники ПДВ, які змінили місцезнаходження і до закінчення поточного бюджетного періоду сплачують податки та збори за місцем попередньої реєстрації, посилені сертифікати ЕЦП для делегата подають до податкового органу за неосновним місцем обліку

  

Порядок направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису

Пунктом 4 Наказу № 557 встановлено, що Договори про визнання електронних документів, що на день набрання чинності Наказом № 557 є чинними, продовжують діяти до виникнення підстав, визначених п. 14 розд. III Порядку обміну електронними документами № 557 .

Згідно з п. 11 розділу ІІІ Порядку, для надання права підпису електронних документів (крім Заяви про приєднання до Договору) іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган (визначений відповідно до п. 5 розділу ІІІ Порядку) шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо електронного цифрового підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 2 до Порядку.

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів.

На сформоване Повідомлення першими накладаються ЕЦП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них - ЕЦП підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) і останньою - електронна печатка (за наявності) (п. 12 розділу ІІІ Порядку).

Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за ініціативи підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника), поданої з дотриманням передбаченої пунктом 15 цього розділу процедури, або наявності однієї з підстав, визначених пунктом 14 розділу III Порядку.

Нова податкова накладна: що чекає на бухгалтера з 1 грудня

Електронний цифровий підпис
Нижник Тетяна експерт MCFR Головбух
Не встигли бухгалтери познайомитись із податковою накладною, як Кабмін змінив ознаки, за якими ДФС моніторить і блокує податкові накладні та розрахунки коригування до них. Покроково і з прикладами про те: • які нові реквізити у податковій накладній; • як змінилася таблична частина податкової накладної; • яких новацій зазнав розрахунок коригування; • як тепер оформити зведену податкову накладну або за щоденними підсумками; • як філії складають чи отримують податкові накладні; • які особливості складання податкових накладних неплатнику ПДВ; • як виправляти помилки у податкових накладних

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл