Головбух

Оплата — за основним договором, акт — за додатковим: як складати податкові накладні

  • 4 липня 2018
  • 360

Підприємство підписало із замовником Договір № 5 на будівельні роботи. У додатку 1 до договору записали перелік робіт і загальну їх вартість — 100 тис. грн. Замовник 03.05.2018 вніс 100%-ву попередню оплату за роботи. Наприкінці місяця підписали акт виконаних робіт на 5 тис. грн згідно з додатком 1. Протягом травня 2018 року сторони оформили додаток 1-1 до Договору № 5 на додаткові роботи на суму 8 тис. грн та акт виконаних робіт до нього. Чи потрібно окрему складати податкову накладну на додаткові роботи за додатком 1-1?

На дату виникнення податкових зобов’язань постачальник складає податкову накладну та зареєструє її в Єдиному реєстрі податкових накладних (п. 201.1 Податкового кодексу України; ПК).

Податкову накладну складають на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) (п. 201.7 ПК).

Дату виникнення податкових зобов’язань визначають за нормами пункту 187.1 ПК. А саме, за датою першої із подій:

  • зарахування коштів від покупця (тобто попередньої оплати);

або

  • постачання товару/(послуги).

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

За загальними вимогами платники зобов’язані обліковувати показники, пов’язані з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів щодо обчислення і сплати податків і зборів, ведення яких передбачає законодавство (п. 44.1 ПК). Тож визначити дату виникнення податкових зобов’язань допоможуть первинні документи.

Припустимо, підприємство уклало договір на будівельні роботи. У додатку 1 до цього Договору зазначило перелік робіт і їх загальну суму (скажімо — 100 тис. грн.). Згодом сторони оформили додаток 1-1 до договору на додаткові роботи на суму 8 тис. грн. Тобто загальна сума робіт за Договором № 5 зросла до 108 тис. грн.

У наведеній ситуації сталися такі події.

Виконавець отримав попередню оплату в розмірі 100 тис. грн за будівельні роботи, зазначені у додатку 1 до договору. Позаяк це була «перша подія», виконавець оформив податкову накладну на цю суму, зазначивши в ній номенклатуру послуг згідно із додатком 1.

Наприкінці місяця сторони підписали акт виконаних робіт на 5 тис. грн згідно з додатком 1 до договору № 5. Це «друга подія», отже, на цю дату виконавець податкової накладної не оформлює.

Нова податкова накладна: що чекає на бухгалтера з 1 грудня

Оплата — за основним договором, акт — за додатковим: як складати податкові накладні
Нижник Тетяна експерт MCFR Головбух
Не встигли бухгалтери познайомитись із податковою накладною, як Кабмін змінив ознаки, за якими ДФС моніторить і блокує податкові накладні та розрахунки коригування до них. Покроково і з прикладами про те: • які нові реквізити у податковій накладній; • як змінилася таблична частина податкової накладної; • яких новацій зазнав розрахунок коригування; • як тепер оформити зведену податкову накладну або за щоденними підсумками; • як філії складають чи отримують податкові накладні; • які особливості складання податкових накладних неплатнику ПДВ; • як виправляти помилки у податкових накладних

Протягом цього самого місяця сторони оформили додаток 1-1 до договору на додаткові роботи на суму 8 тис. грн та акт виконаних робіт до цього додатка. Позаяк попередня оплата фактично покриває вартість робіт згідно з додатком 1 до договору № 5, ці кошти не стосуються акта, який оформили на виконані роботи згідно з додатком 1-1. Тому виконавцеві доведеться оформити окрему податкову накладну на 8 тис. грн, адже оформлення акта є «першою подією».

Рекомендація підприємству: чітко прописуйте у розрахункових документах, що саме оплачують (у призначенні платежу зазначайте, які роботи і за якими договорами чи додатками оплатили). Адже є ризик, що податківці нарахують ПДВ двічі: на суму оплати й на акти виконаних робіт.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл