Головбух

До 30 червня встановіть ліміт каси

  • 22 червня 2018
  • 5887

До кінця червня всі підприємства мають розробити нові положення про оприбуткування каси та розрахунку ліміту каси. Такий строк Нацбанк встановив і для переходу на нові форми касових документів. Та це не всі зміни, що запровадив НБУ у своїй постанові від 24.05.2018 № 54

Нацбанк визначив граничну дату, до якої підприємства мусять затвердити порядок оприбуткування готівки та розрахунку ліміту каси. Це 30 червня 2018 року. До цієї дати маєте встановити й новий ліміт каси. Таку вимогу містить пункт 1-2 постанови Правління НБУ від 29.12.2017 № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» (далі — Порядок № 148).

Тож до кінця цього місяця маєте час, аби розробити й затвердити нові порядки і встановити ліміт каси. А поки можете користуватися лімітами, що встановили раніше.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Перехідний період для касових документів

Нові форми касових документів, наведені у Положенні № 148, діють із 05.01.2018. Але обов’язково їх застосовуватимете з 01.07.2018.

Поки що можете використовувати старі форми:

  • відомості на виплату грошей;
  • прибуткового касового ордера (ПКО);
  • видаткового касового ордера (ВКО);
  • журналу реєстрації прибуткових і видаткових касових документів;
  • касової книги;
  • книги обліку виданих та прийнятих старшим касиром грошей;
  • акта про результати інвентаризації наявних коштів.

Тож, якщо з певних причин ви досі не перейшли на нові форми, затверджені Положенням № 148, законодавства не порушили. П’ятикратного штрафу за неоприбуткування готівки за статтею 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95, не буде. А от якщо після спливу цього строку користуватиметесь застарілими формами касових документів, це вважатимуть порушенням касової дисципліни.

Запис у КОРО вважатимуть оприбуткуванням готівки

Регулятор змінив визначення терміна «оприбуткування готівки». Так, із 01.06.2018 оприбуткування готівки — це проведення суб’єктами господарювання обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку доходів, фіскальному звітному чеку, розрахунковій квитанції.

Тобто оприбуткуванням готівки вважають запис в КОРО плюс підклеювання фіскального звітного чека в КОРО на РРО.

Як і раніше, готівку, що надійшла до кас, оприбутковуйте в день її одержання у повній сумі (п. 11 Положення № 148).

30.06.2018 до цієї дати розробіть і затвердьте порядки оприбуткування готівки у касі й розрахунку ліміту каси

Оприбуткування готівки можете підтвердити і такими документами:

1) квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, яку підписали відповідальні особи банку і засвідчили печаткою банку;

2) квитанція/чек банкомата або програмно-технічного комплексу самообслуговування;

3) оригінал (а не копія!) супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом і відбитком печатки інкасатора-збирача;

4) чек платіжного термінала, якщо інкасацію коштів проводили у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.

Інструкція для касира, або Квест «Продай товар через РРО»

До 30 червня встановіть ліміт каси
Тетяна Нижникексперт MCFR Головбух
Касиру не буває сумно: пробивай товар, контролюй стрічку в РРО, роздруковуй чеки, підклеюй звіти... Голова йде обертом. А раптом вимкнули світло чи зламався касовий апарат — куди бігти? Спокійно! Усе під контролем. «Головбух» розробив для вас пам’ятку

Готівкові обмеження для фізосіб переписали

Пункт 7 Положення № 148 виклали у новій редакції. Тепер фізособи-громадяни можуть розрахуватися готівкою із суб’єктами господарювання (підприємствами і фізичними особами — підприємцями) протягом одного дня за одним або декількома платіжними документами у розмірі до 50 тис. грн включно.

Платежі, що перевищують 50 тис. грн, мають проводити через банки/небанківські фінустанови шляхом:

  • переказу коштів із поточного рахунку на поточний рахунок;
  • внесення коштів до банку/небанківської фінустанови для подальшого їх переказу на поточні рахунки у банку.

На перший погляд, це таке саме обмеження, що діяло раніше. Але досі кількість суб’єктів господарювання та фізичних осіб, з якими проводили готівкові розрахунки, протягом дня не обмежували. Тепер, якщо читати буквально пункт 7 Положення № 148, доходимо висновку, що обмежується загалом сума розрахунків протягом дня, а не за кожною операцією чи з кожним контрагентом.

Тобто є підстави вважати, що Нацбанк «лімітуватиме» для фізичних осіб суму вихідних готівкових платежів із суб’єктами господарювання за день.

Аби підтвердити це, чекатимемо на відповідне роз’яснення Національного банку.

Інвалютні операції: імпорт, експорт товарів, курсові різниці, валютні обмеження

До 30 червня встановіть ліміт каси
МОРОЗОВСЬКА Галинаексперт з питань обліку та оподаткування
Роз’яснення контролерів і судова практика з таких питань: • валютні обмеження: обов’язковий продаж валюти, зарахування зустрічних однорідних вимог, розрахунки за старими боргами, виплата дивідендів нерезидентам тощо; • облікова політика: які норми щодо інвалюти прописати; • як обраний варіант обліку валюти вплине на податок на прибуток; курсові різниці; • механізм розрахунку й обліку курсових різниць; • чи складати первинний документ на курсові різниці; • облік доходів і витрат від купівлі валюти; • облік послуг банку; • обов’язковий продаж інвалюти; • облікові наслідки продажу; • курсові різниці; • первісна вартість імпортних товарів; • облік витрат на страхування, транспортних витрат тощо; • як визначити базу з ПДВ у разі продажу імпортних товарів; • облік безоплатно отриманих від нерезидента товарів

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл