text
Головбух

Таблиця даних платника податків

  • 7 травня 2018
  • 1282
бухгалтер, кандидат економічних наук, м. Чернігів

Таблиця даних платника податків – це та додаткова інформація, яку подає платник ПДВ з метою убезпечити себе від блокування податкової накладної чи розблокувати таку, якщо її реєстрація уже призупинена. Сьогодні в консультації про нюанси заповнення та подання цього документа.

Призначення Таблиці даних платника

Таблиця даних платника є в додатку 3 постанови КМУ від 21.02.2018 № 117, яка затвердила Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Порядок блокування). В оновленому Порядку блокування 2018  форма Таблиці не змінилася. Для чого вона потрібна? Таблиця даних платника має проінформувати орган ДФС щодо специфіки діяльності платника ПДВ, а саме:

  • види діяльності платника;
  • перелік вхідних і вихідних кодів товарів, послуг, що пов’язані з видами діяльності платника.

На основі Таблиці (лист ДФС від 21.03.2018 р. № 959/99-99-07-18, де наведено критерії ризиковості платника податку) знімаються наступні критерії блокування податкових накладних (ПН) та розрахунків коригування (РК):

  • критерій 2.1 щодо суттєвого перевищення постачання обчисленої величини залишку по товарам певного виду (товарний “пересорт”). Даний критерій не застосовується, якщо товар (послуга) з ПН, що подана на реєстрацію, наявна в Таблиці даних платника податку як товар (послуга), що постачаються (виготовляються) на постійній основі;
  • критерій 2.4 щодо РК у ситуації, коли РК складений постачальником товарів (послуг) до ПН на отримувача та передбачається серйозна зміна номенклатури товару (послуги): перших 4-х цифр для кодів товарів за УКТ ЗЕД (або перших 2-х цифр для кодів послуг за ДКПП). Даний критерій не застосовується за умови наявності такого товару (послуги) з РК, що поданий на реєстрацію, в Таблиці даних платника податку як товару (послуги), що постачаються (виготовляються) на постійній основі.

Таблиця може або упередити зупинення реєстрації ПН/РК зі згаданих причин або зняти їх блокування, якщо воно вже сталося.

Подання Таблиці даних в ДФС

Таблиця даних платника заповнюється та подається тільки в електронному вигляді. Здійснюється це через особистий кабінет платника податку або через програмне забезпечення типу M.E.doc, “Сота” та аналогічного.

Таблиця подається не одна, а ще до неї додаються (п. 31 Порядку блокування):

  • опис господарської діяльності підприємства;
  • можливі посилання на податкову та іншу звітність;
  • інші пояснення.

Надані пояснення можуть надавати вичерпну інформацію про:

  • матеріально-технічну базу, трудові ресурси підприємства;
  • посадових осіб підприємства, його засновників, рівень зарплати;
  • опис виробничого процесу, в результаті якого придбані сировина і матеріали, напівфабрикати перетворюються на продукцію;
  • перелік напрямів господарської діяльності підприємства;
  • джерела та місця зберігання товарів, які були придбані до 01.01.2017 р. чи інші шляхи їх появи на підприємстві;
  • іншу інформацію, що доводить реальність господарської діяльності підприємства (наприклад, наявність матеріально-технічних та технологічних можливостей для здійснення виробництва, можливостей зберігання та перевезення відповідних обсягів товару, наявність достатньої кількості працівників для такої діяльності тощо);
  • відібрані на власний розсуд копії документів, що підтверджують здійснені пояснення.

Крім вищенаведених, ідеї щодо доведення “реальності” господарської діяльності підприємства можна пошукати ще в листі ДФС від 16.05.2016 р. № 16872/7/99-99-14-02-02-17 (це Методрекомендації з відпрацювання нереальних господарських операцій з товарами).

Пояснення, а також копії документів подаються до органу ДФС за основним місцем обліку платника, як і Таблиця, виключно в електронному вигляді у форматі pdf. Розмір кожного додатку (файлу) не повинен перевищувати 2 МБ. Здійснюється це через електронний кабінет платника податку або через уже згадане програмне забезпечення.

Таблиця даних платника податків - приклад заповнення

Таблиця даних платника податків має наступні графи (п. 30 Порядку блокування):

Графа

Призначення графи

2

Код виду економічної діяльності згідно з КВЕД ДК 009:2010.

3

Код товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або коди послуг згідно з ДК 016:2010, які будуть придбаватися (отримуватися) платником ПДВ.

4

Код товарів згідно з УКТ ЗЕД та/або коди послуг згідно з ДК 016:2010, які постачаються (виготовляються) платником податків.

При заповненні Таблиці слід дотримуватися наступних загальних правил:

  1. Таблиця заповнюється рядок за рядком. Це значить, що в одному рядку одночасно не можна заповнювати коди товарів на придбання (графа 3) та коди товарів на постачання (графа 4). Це треба робити в 2 рядки (або декілька рядків);

Код згідно з КВЕД

ДК 009:2010

Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 придбання (отримання) товарів/послуг

Код згідно з УКТ ЗЕД/ДК 016-2010 постачання (виготовлення) товарів/послуг

  1. Таблиця складається за тими операціями, які є типовими. Це значить, що вони уже повинні бути здійсненими. Також можливе складання Таблиці у ситуації, коли вже отримано попередню оплату за товар, який ще буде тільки придбаний;
  2. Однаковість кодів при торгівлі. При торгівлі товарами коди товарів на реалізацію (графа 4) та придбання (графа 3) мають бути однаковими. При цьому розмірна величина даних кодів повинні бути також однаковими. Не можна вказувати код на реалізацію товару в 4 знаки і той же код при придбанні даного товару в 10 знаків – всюди має бути один підхід;
  3. Коди послуг (ДК 016-2010) повинні бути не менше 5 символів. Коди в ПН/РК також мають вказуватися у такому ж вигляді, у якому вони були наведені в Таблиці (якщо на послуги був 5-значний код, то такий же 5-значний код повинен використовуватися і в ПН);
  4. Таблиця має відображати технологічний зв’язок між товарами на вході та виробленою продукцією (товарами) на виході. При виготовленні продукції спочатку заповнюється реалізація (графа 4), а потім – придбання (графа 3), де вказуються рядок за рядком коди товарів (послуг), які були придбані для виготовлення продукції та є складовими собівартості;
  5. Таблиця має відображати технологічний зв’язок між товарами на вході та послугою на виході. При наданні послуг спочатку заповнюється реалізація (графа 4), а потім рядок за рядком – все, що було придбано для надання послуги (графа 3). У разі посередницької передачі послуг значення граф 4 та 3 співпаде.
  6. В одній Таблиці вказується обмежена кількість кодів КВЕД (графа 2). За роз’ясненнями ДФС можна наводити не більше 6 кодів КВЕД. Коди КВЕД мають бути обов’язково зареєстрованими на підприємство.
  7. У разі значної кількості видів діяльності доцільно подати окремі Таблиці для основних і неосновних видів діяльності. Діяльності можна поділити за групами та відобразити інформацію по ним окремо. Це дозволить зробити Таблиці більш компактними для сприйняття та аналізу, збільшуючи їх шанси на врахування ДФС.
  8. Нулі чи прочерки в Таблиці не ставимо. Незаповнені клітинки залишаємо порожніми (так, як наведено вище приклад).

Зарахування Таблиці органами ДФС

Таблицю разом з поясненнями розглядає регіональна комісія ДФС протягом 5 робочих днів з дня її отримання. Дана комісія й приймає рішення щодо врахування Таблиці. Про дане рішення платник податку дізнається протягом операційного дня в електронному кабінеті (п. 33 Порядку блокування). Якщо Таблиця не зараховується, то ДФС має повідомити причину такого рішення (п. 34 Порядку блокування).

Усі Таблиці, що були подані до Нового року, працюють й у 2018 році.

Якщо Таблиця подавалася в 2017 році , то повторно подавати її не потрібно!

Автоматичне врахування Таблиці (одразу, а не протягом 5 робочих днів) відбувається для таких платників ПДВ:

  • суб'єктів господарювання, що є сільськогосподарськими виробниками, які внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації;
  • сільськогосподарських виробників, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування за ст. 209 ПКУ та які: мають у власності або на умовах оренди земельні ділянки загальною площею 200 га і більше станом на 1 січня, що задекларовані до 20 лютого поточного року; здійснюють постачання певних груп товарів УКТ ЗЕД (живі тварини, риба та ракоподібні, молюски та інші безводні безхребетні, молоко та молочні продукти, яйця птиці, натуральний мед, їстівні продукти тваринного походження, овочі, їстівні коренеплоди та бульби, їстівні плоди та горіхи, шкурки цитрусових або динь, зернові культури, насіння та плоди олійних рослин, інше насіння, плоди та зерно, технічні та лікарські рослини, солома та фураж);
  • для платників ПДВ, які дотримуються загального податкового навантаження в розмірі більше 2 % (відношення загальної суми сплачених податків (крім імпортного ПДВ, ЄСВ за останні 12 місяців до загальної суми постачань товарів (послуг) на митній території України, що обкладаються ПДВ за ставками 0, 7, 20 %%) (1), а обсяги постачання товарів, які були зазначені в Таблиці, перевищують 25% загального обсягу (2). Показник податкового навантаження обчислюється на 1-е число кожного місяця і кожного 10-го числа воно стає доступним платнику податку в електронному кабінеті. Крім того, є ще один показник – сума ПДВ, що був зазначений в ПН/РК в поточному місяці має бути не більшим ніж 1.4×максимальну місячну суму ПДВ за останні 12 місяців (3). Якщо дотримуються всі 3 даних показники, то реєстрація відбувається автоматично.

Зміна статусу Таблиці

Таблиця може змінювати в органах ДФС свій статус. У випадку отримання ДФС інформації, що уже подана Таблиця містить недостовірні дані, вона анулюється (п. 36 Порядку блокування). Якщо це була та Таблиця, що була врахована автоматично, то наступна Таблиця уже не буде прийматися в автоматичному режимі. Цим буде займатися регіональна комісія ДФС протягом загальних 5 робочих днів з дня її отримання (п. 37 Порядку блокування).

Читайте гарячу публікацію
EXPERTUS:ГОЛОВБУХ

➤ Операції з ФОПами: чим ризикуєте

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Приєднуйтесь до команди професійних бухгалтерів

заповніть форму та отримайте розширений доступ до:

змін в законодавстві

методів розв'язання складних робочих ситуацій

калькуляторів, сервісів пошуку УКТ ЗЕД та ДКПП, перевірки контрагентів

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль