Головбух

Інвентаризація без МВО: можливо?

  • 26 березня 2018
  • 2295
керуючий партнер Адвокатського об’єднання «Адвокатська фірма «Єфімов та партнери», адвокат, аудитор, доцент кафедри цивільного та трудового права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Підприємство має провести інвентаризацію на складі, а завскладом перебуває на лікарняному. Чи можна провести інвентаризацію без матеріально відповідальної особи і дати їй підписати документи пізніше?

Що і коли інвентаризувати, визначає власник (керівник) підприємства, крім випадків, коли інвентаризація обов’язкова (ч. 2 ст. 10 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV). Таким випадком є зміна матеріально відповідальної особи (МВО). Інвентаризувати активи, що перебувають на відповідальному зберіганні, слід у день приймання-передачі справ (п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879далі — Положення № 879).

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Кого включати до інвентаризаційної комісії

Завідувач складу є МВО. Підприємство уклало з ним договір про повну матеріальну відповідальність. Тому передати товар іншій особі (наприклад комірнику) можна лише за умови проведення інвентаризації.

 Інвентаризація запасів від А до Я

Інвентаризаційну комісію утворює керівник підприємства розпорядчим документом. До комісії можуть входити:

  • представники апарату управління підприємства;
  • представники бухгалтерської служби;
  • досвідчені працівники підприємства, що знають об’єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери).

Очолює інвентаризаційну комісію керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства. Якщо бухгалтерський облік веде безпосередньо керівник підприємства, він сам очолює інвентаризаційну комісію.

► Інвентаризація основних засобів та малоцінних необоротних активів

За рішенням керівника підприємства до складу інвентаризаційної комісії можна включити членів ревізійної комісії господарського товариства (п. 1 розд. ІІ Положення № 879).

На підприємстві, де через великий обсяг робіт інвентаризацію не може провести одна комісія, керівник підприємства розпорядчим документом утворює робочі інвентаризаційні комісії, щоб провести інвентаризацію безпосереднього у місцях зберігання та виробництва (п. 2 розд. ІІ Положення № 879).

Чи можна провести інвентаризацію без МВО    МВО має бути присутньою під час інвентаризації

МВО не включають до складу робочої інвентаризаційної комісії для перевірки активів, що перебувають у них на відповідальному зберіганні (п. 2.4 розд. ІІ Положення № 879). Але інвентаризацію проводять повним складом інвентаризаційної комісії (або робочої інвентаризаційної комісії, якщо таку створили) у присутності МВО (п. 1 розд. ІІ Положення № 879).

Інвентаризація: обов’язок чи спосіб зберегти майно підприємства

Інвентаризація без МВО: можливо?
СЕРДЮК Оленаексперт МСFR Головбух, канд. екон. наук
Бухгалтер, як детектив, перед інвентаризацією шукає помилки в обліку основних засобів і виправляє їх. З нашим фахівцем зробите це швидко та безболісно для фінансів вашої компанії. Поспішіть отримати готові рішення 10-ти проблемних ситуацій щодо роботи з ОЗ: • що і коли інвентаризувати; • як бути, якщо провести інвентаризацію вимагають податківці; • якщо не провести інвентаризацію: які ризики для підприємства і для головбуха; • яка процедура інвентаризації; • як інвентаризувати активи і заборгованість; • як обліковувати лишки і нестачі; • як оцінювати розмір збитків і стягувати матеріальну шкоду; • чи коригувати фінрезультат через нестачі

Отже, завідувача складу не включають до складу інвентаризаційної комісії, але...... продовження статті читайте тут

П’ять причин провести інвентаризацію

П’ять причин провести інвентаризацію

Інвентаризація без МВО: можливо?
Олена Сердюкексперт МСFR Головбух, канд. екон. наук
З 01.01.2019 вже всі великі і середні підприємства оприлюднюватимуть річну фінзвітність разом з аудиторським висновком на власній веб-сторінці. Висновки стосуватимуться фінзвітності за 2018 рік. Отже, багатьом підприємствам на вимогу аудиторів доведеться провести річну інвентаризацію. Є ще принаймні п’ять причин, щоб провести інвентаризацію до кінця року.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл