Створення ФОП: покрокова інструкція та найважливіші нюанси

150
Кожна людина може відкрити свою справу та побудувати успішний бізнес. І щоб осилити цей шлях, треба мати не тільки ідею, але й зробити перший крок. І найпростіше його здійснити шляхом реєстрації фізособою-підприємцем (ФОП)

Кожна людина може відкрити свою справу та побудувати успішний бізнес. І щоб осилити цей шлях, треба мати не тільки ідею, але й зробити перший крок. І найпростіше його здійснити шляхом реєстрації фізособою-підприємцем (ФОП). Стаття як навігатор допоможе Вам зрозуміти послідовність дій при реєстрації та розібратися в низці організаційних питань, над якими слід подумати.

Хто може бути ФОП?

Кожний з нас має право на здійснення підприємницької діяльності, але є й обмеження.

По-перше, зайнятися нею може фізособа, яка досягла 18 років. Винятки можливі при досягненні 16-річного віку, наприклад, отримання письмової згоди батьків або вступ у шлюб, коли особа досягає повної цивільної дієздатності.

По-друге, займатися підприємницькою діяльністю заборонено державним службовцям і посадовим особам місцевого самоврядування. Також ця заборона поширюється на військових ЗСУ та інших законних військових формувань, крім військовослужбовців строкової військової служби та курсантів; посадовців державної кримінально-виконавчої служби, податкової міліції, органів цивільного захисту, прокуратури, СБУ, поліцейських; народних депутатів України; суддів; інші категорії (див. ч. 1 ст. 25 ЗУ «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 р. № 1700-VII). Обмеження існують і протягом року після звільнення.

Крок 1. Визначаємось з видом діяльності та системою оподаткування

Перед реєстрацією ФОП, в першу чергу, треба визначитися:

  • яким буде вид діяльності? Його не просто треба сформулювати, а знайти його повну назву та код (!) в Класифікаторі видів економічної діяльності зразка 2010 р. (скорочено – КВЕД-2010). Він є у вільному доступі, хоча б на сайті Держстату;
  • якою буде система оподаткування: загальна чи спрощена? Що для вас буде вигіднішим – сплачувати податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовий збір (ВЗ) чи єдиний податок (ЄП)? Детальніше про ці системи поговоримо нижче.

Ці питання досить важливі. При помилці в виді діяльності (вказали не те, що хотіли насправді або помилилися з кодом) для її виправлення доведеться проходити процедуру перереєстрації ФОП. Неправильний же вибір системи оподаткування може спричинити фінансові труднощі в майбутньому.  

Крок 2. Обираємо спосіб реєстрації

Порядок проведення держреєстрації встановлений ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755). Реєстрацію можна зробити  двома шляхами:

  • звернутися до реєстратора (особисто надати документи у паперовій формі або надіслати їх поштою). Реєстратором можуть бути органи місцевого самоврядування, нотаріуси та акредитовані суб’єкти;
  • здійснити реєстрацію самостійно через спеціальні електронні сервіси, тобто через Інтернет (необхідна наявність Електронного цифрового підпису – ЕЦП).

Вибір тут більше залежить від звички, місцепроживання особи, яка реєструється підприємцем, та наявності ЕЦП чи бажання його отримувати.

Онлайн-спосіб реєстрації розглянемо дещо пізніше, а спочатку про більш традиційний і популярний – паперовий, тобто звернутися до реєстратора.

Крок 3. Обираємо реєстратора

Якщо вирішено реєструвати ФОП через реєстратора, то є декілька варіантів це зробити:

Перевагою реєстрації у державному ЦНАП є його безплатність. Щодо нотаріусів та суб’єктів реєстрації, то вони встановлюють плату за свої послуги самостійно. Як правило, їх послуга включає в себе не тільки саму реєстрацію, але й консультування, підготовку необхідного пакету документів, отримання печатки/штампу (за необхідністю).

Тепер щодо обрання місцезнаходження реєстратора та реалізації принципу «реєструйся, де хочеш». Він діє тільки для онлайн-реєстрації та якщо ви звернулися до нотаріуса чи акредитованого суб’єкта. Якщо вирішено користуватися послугами ЦНАП, то подати документи у паперовій формі можна будь-якому держреєстратору в межах області, де зареєстровано фізособу, а з київською адресою в паспорті — в межах Києва. Тобто, якщо у вас київська прописка, то документи треба нести тільки до ЦНАП у м. Києві (є при кожній РДА).

Якщо ж майбутній підприємець є переселенцем з території АТО, то тоді можна звертатися до держреєстратора за адресою їх тимчасового проживання, довідок щодо підтвердження нового тимчасового місця проживання при цьому не треба (ст. 4  ЗУ «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» від 02.09.2014 р. № 1669-VII).

Якщо майбутній ФОП є переселенець із Криму, то він це робить у держреєстратора за місцем фактичного проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (ч. 6 ст. 7  ЗУ «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» від 20.10.2014 р. № 1706-VII).

Крок 4. Готуємо документи та передаємо їх реєстратору

Самий кропіткий етап – заповнення документів. До пакету документів входять:

  • заява про держреєстрацію ФОП (форма 10, наказ Мін’юсту від 18.11.2016 р. № 3268/5) – обов’язково;
  • заява про обрання фізсобою спрощеної системи оподаткування (форма затверджена наказом МФУ від 20.12.2011  № 1675) та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ ( форма № 1-ПДВ до Положення про реєстрацію платників ПДВ, наказ МФУ від 14.11.2014  № 1130), – за бажанням;

При подачі документів заявник обов’язково повинен пред’явити:

  • паспорт громадянина України, або тимчасове посвідчення громадянина України, або паспортний документ іноземця, або посвідчення особи без громадянства, або посвідку на постійне або тимчасове проживання;
  • копію  реєстраційного номеру з постановки на облік як платника податку (ідентифікаційний номер). Якщо реєстраційного номера не отримували – копія сторінки паспорта з відповідною відміткою.

Також держреєстратор може вимагати надати додаткові документи:

  • довіреність, якщо документи подає уповноважений представник майбутнього підприємця;
  • письмову згоду батьків (усиновлювачів), посвідчену нотаріально, якщо підприємцем реєструється неповнолітній;
  • довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (довідка «переселенця»), якщо адреса реєстрації в паспорті – Крим.

Щодо заяви про обрання спрощеної системи оподаткування, то її можна подати також пізніше:

  • до закінчення місяця, в якому відбулася держреєстрація, – для  ЄП 1-ї та 2-ї груп.
  • протягом 10 днів від дати держреєстрації для 3-ї групи  ЄП (інакше – можна буде стати платником ЄП тільки з наступного кварталу);

Якщо дану заяву не подати, то ФОП автоматично вважається перебуваючим на загальній системі оподаткування.

При заповненні документів слід керуватися такими загальними правилами:

  • заповнити заяву (форму 10) українською мовою друкованими літерами на комп’ютері або від руки;
  • документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст.

При заповненні заяви (форми 10):

  • зазначаємо ПІБ та дату народження;
  • вказуємо реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний номер); серію та номер паспорта – тільки у тому разі, якщо ідентифікаційного номеру немає через релігійні переконання та є відповідна відмітка в паспорті;
  • зазначаємо країну громадянства та адресу реєстрації в паспорті. Якщо це  територія проведення АТО або Крим, то  вказується адреса тимчасового місця проживання;
  • вказуємо види діяльності (їх коди), якими планується займатися, відповідно до  КВЕД-2010. Кількість – без обмежень, тут краще додати більше, щоб потім не витрачати часу на реєстрацію нових кодів (якщо рядків у формі не вистачатиме, їх можна додати). Перший код вважатиметься основним. Якщо планується спрощена система, то не можна вказувати коди, які заборонені для платників ЄП;
  • ставимо позначку про отримання виписки з реєстру і вказуємо спосіб отримання (якщо поштою – зазначаємо поштову адресу);
  • вказуємо хто підписує (подає) форму;
  • ставимо позначку про те, хто подає заяву: майбутній ФОП особисто чи уповноважена особа;
  • зазначаємо відомості про осіб, які можуть від імені ФОП підписувати договори та від імені ФОП подавати документи для держреєстрації, якщо такі є;
  • вказуємо номер телефону, адресу електронної пошти та сторінки в Інтернет;
  • ставимо підпис і дату подання документів.

Усі ці документи можна подати особисто, через уповноважену особу, поштою. В останньому випадку посилка здійснюється у вигляді цінного листа з описом вкладення та повідомленням про вручення, а достовірність підпису на заповненій заяві повинна бути засвідчена нотаріально, а на копії ідентифікаційного номеру – підпис і напис «копія вірна».

Крок 5. Чекаємо на результат та отримуємо виписку з реєстру

На підставі поданого пакету документів проводяться реєстраційні дії шляхом унесення запису до Єдиного державного реєстру юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР). Відповідно до ст. 26 Закону № 755 реєстрація має відбутися протягом 24 годин після надходження документів та проведення інших реєстраційних дій, крім вихідних та святкових днів. Реєстрація відбувається одночасно в органах ДФС, ПФУ та держстатистики.

!Результат буде протягом 24 год. Ним може бути реєстрація, зупинення розгляду документів або відмова у реєстрації!

Підставами для зупинення розгляду документів (строком на 15 днів), поданих для держреєстрації створення ФОП є (ст. 27 Закону № 755):

  • подання відомостей не у повному обсязі;
  • невідповідність відомостей, зазначених у заяві, відомостям зазначеним у документах, або відомостям, що містяться у ЄДР;
  • неналежне оформлення документів (виправлення і т.п.).

Підставами для відмови у держреєстрації ФОП є (ч. 2 ст. 28 Закону № 755):

  • документи подано особою, яка не має на це повноважень;
  • не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом 15-денного строку;
  • в ЄДР існує зареєстроване судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії;
  • наявні встановлені законом обмеження щодо заняття підприємницької діяльністю;
  • наявність запису в ЄДР, що фізособа уже зареєстрована ФОП.

Після отримання реєстратором відомостей про взяття ФОП на облік в ЄДР, від  нього можна отримати виписку з ЄДР у письмовій формі (не треба плутати з витягом з ЄДР в електронній формі, який можна отримати самостійно на сайті ЄДР). Нагадуємо, що для цього в заяві на держреєстрацію слід попередньо поставити опцію «видати виписку з ЄДР в паперовій формі».

Одночасно з реєстрацією ФОП в ЄДР відбувається і реєстрація в органах ДФС, тобто подавати окрему заяву на реєстрацію в ДФС не потрібно. Датою взяття на облік є дата внесення даних до ЄДР. Перевірити цей факт можна онлайн на  тому ж сайті ЄДР. Там же, крім персональних даних, можна побачити інформацію про постановку ФОП на облік в органах держстатистики, номер платника ЄСВ та дату реєстрації.

Крок 6. Реєструємо книгу обліку у податковій

Після реєстрації все ж таки необхідно відвідати податкову, але для реєстрації журналу (книги), в якій ФОП буде вести облік з метою оподаткування. В залежності від обраної системи це може бути:

  • Книга обліку доходів і витрат (для загальної системи оподаткування, затверджена наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. № 481);
  • Книга обліку доходів і витрат (для платників ЄП 3-ї груп, платників ПДВ, затверджена Наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 579);
  • Книга обліку доходів (для платників ЄП 1-ї, 2-ї та 3-ї групи, неплатників ПДВ, затверджена Наказом Мінфіну від 19.06.2015 р. № 579). Відрізняється від попередньої відсутністю розділу для обліку витрат та графи щодо визнання доходів від списання кредиторської заборгованості.

Порядки ведення даних Книг затверджені тими ж наказами, що й самі Книги. На підставі даних з цих книг підприємець заповнює за відповідний період Річну податкову декларацію про майновий стан та доходи або Декларацію платника єдиного податку в залежності від системи оподаткування. Без реєстрації дані Книги є недійсними. Для того, щоб зареєструвати їх у паперовій формі необхідно виконати наступні кроки:

  • прошнурувати та пронумерувати Книгу;
  • заповнити титульний аркуш Книги. Треба зазначити: ПІБ, ідентифікаційний номер, податкова адреса (місце проживання);
  • заповнити відповідну заяву (у довільній формі) на ім’я начальника ДФС, де підприємець перебуває на обліку, та подати книгу до контролюючого органу за основним місцем обліку;
  • орган ДФС безплатно реєструє Книги. На ній мають бути проставлені підпис керівника або заступника контролюючого органу, скріплений печаткою.

Як правило, реєстрацією Книг займається прикріплений до платника податку податковий інспектор. Строки такої реєстрації невизначені, але на практиці це складає 2-3 робочих дні.  Аркуші Книг рано чи пізно закінчуються і нова Книга знову підлягає реєстрації.

Слід зазначити, що законодавство також допускає ведення Книг в електронній формі. Однак, технічної можливості їх ведення ще не існує, тому треба обов’язково завести паперову Книгу.

Особливості реєстрації ФОП онлайн

Необхідність реєстрації ФОП онлайн може виникнути не тільки через примху майбутнього підприємця, але й у ситуації, коли, для прикладу, місцем ведення бізнесу планується м. Київ, а місце проживання по паспорту – м. Тернопіль. Щоб не їхати до тернопільського ЦНАП, усе можна зробити самостійно через Інтернет. Для цього треба:

  • отримати ЕЦП. Зробити це можна у комерційних акредитованих центрах сертифікації ключів (платно) або в державному акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (безплатно);
  • завантажити програмне забезпечення для роботи з ЕЦП (посилання на нього можна знайти на відповідному порталі, де буде відбуватися реєстрація (програма Microsoft Silverlight) та виконати відповідні налаштування в Windows;
  • відсканувати паперові носії документів (заява, ідентифікаційний номер та інші) з дотриманням наступних вимог: формат файлу – «.tiff» (багатосторінковий документ), зображення – ч/б, 150×150 точок на дюйм, колір 4 біт, файл – не більше 1 Мб;
  • на відповідних порталах здійснити реєстрацію. Перший варіант – це Кабінет електронних сервісів Мін’юсту. Другий – Портал державних послуг IGov (розділ «Послуги бізнесу», підрозділ «Реєстраційні дані»). Файли завантажуються одразу з накладанням ЕЦП (для цього треба вибрати відповідний пункт в меню при завантаженні);
  • чекаємо на результат та перевіряємо свій статут по ідентифікаційному номеру, наприклад, тут.

Слід зазначити, що отриманий ЕЦП буде підписом тільки фізособи. Для того, щоб використовувати його в підприємницькій діяльності необхідно буде ще раз звернутися до сертифікаційного центру та отримати ще один ЕЦП – уже як ФОП. Можливість отримання ЕЦП, до речі, існує у відомій системі Приват24 (розділ «Бізнес»).

Загальна система оподаткування для ФОП

Перебуваючи на загальній системі оподаткування підприємець сплачує ПДФО з отриманого чистого оподатковуваного доходу (прибутку), тобто за формулою:

ПДФО = (Доходи – Витрати) × 0,18

Цей самий дохід є базою для утримання військового збору (ВЗ) та базою для нарахування ЄСВ.

Витрати підприємцю можна включати не всі, а тільки документально підтверджені та дозволені ПКУ у п. 177.4 ПКУ. Так, не включаються до складу витрат підприємця витрати, не пов’язані з провадженням госпдіяльності.

Витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів чи нематеріальних активів підлягають включенню до витрат шляхом поступового розподілу (амортизації). При цьому взагалі не підлягають амортизації основні засоби подвійного призначення, наприклад, земельні ділянки, об’єкти житлової нерухомості, легкові та вантажні автомобілі.

ВЗ становить 1,5% прибутку.

Сплата податків та подача декларації по ПДФО і ВЗ відбувається раз на рік.

Така система вигідна у разі наявності у підприємця значних витрат на ведення діяльності.

Спрощена система оподаткування для ФОП

ФОП, який тільки реєструється, немає ще доходів, тому може перейти одразу на будь-яку групу, незалежно від обсягу доходу за умови дотримання критеріїв нижче.

Критерії

Групи ЄП

1

2

3

Ставка податку

Не більше 10% прожиткового мінімуму (ПМ) виходячи з ПМ на 01.01 (у 2017 р. – 160 грн)

Не більше 20% мінімальної заробітної плати (МЗП) виходячи з МЗП на 01.01 (у 2017 р. – 640 грн)

3% доходу – для платників ПДВ;

5% доходу – для неплатників ПДВ

Ставки ЄП установлюють місцеві ради залежно від виду госпдіяльності

Макс. допустимий обсяг доходу за кал. рік

≤ 300 000 грн

≤ 1 500 000 грн

≤ 5 000 000 грн

(без ПДВ)

Наявність та кількість найманих працівників

0 чол.

0-10 чол.

Без обмежень

Дозволена сфера діяльності

Тільки роздрібний продаж на ринках та/або надання побутових послуг населенню (перелік послуг у п. 291.7 ПКУ)

Надання послуг, у т.ч. побутових, тільки платникам ЄП та/або населенню; виробництво та/або продаж товарів; діяльність у сфері ресторанного господарства

Усі види діяльності, крім заборонених у п. 291.5 ПКУ

Періодичність сплати

Раз на місяць, авансом, не пізніше 20-го числа (включно) поточного місяця. Платити треба навіть коли немає доходу від діяльності

Раз у квартал протягом 50 днів

Подача декларації

Раз на рік

Раз на квартал

!Вибір між загальною системою та ЄП залежить від видів діяльності, запланованого обсягу, бажаної бази оподаткування, бажаності реєстрації як платника ПДВ, очікуваних способів розрахунку!

Заборонені види діяльності ФОП

Для ФОП на спрощеній системі також існують заборонені види госпдіяльності в залежності від групи (див. нижче).

Група ЄП

1 та 2 (п. 291.4 ПКУ)

1, 2, 3 (п. 291.5 ПКУ)

  • надання посередницьких послуг з купівлі, продажу, оренди та оцінки нерухомого майна (група 70.31 КВЕД);
  • діяльність із виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних і побутових виробів і дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, напівдорогоцінного каміння.

Такі ФОП можуть бути тільки на 3-й групі (ставка 5 %)

  • азартні ігри, лотереї (крім їх розповсюдження), тоталізатори;
  • обмін інвалюти;
  • надання в оренду землі, житла, нежитлових приміщень (є ліміти, для житла – більше 100 кв. м);
  • діяльність з управління підприємствами та у сфері аудиту;
  • діяльність з надання послуг зв’язку, пошти (крім кур’єрської доставки);
  • діяльність з організації та проведення гастрольних  заходів;
  • діяльність з технічних досліджень та випробувань;
  • видобуток, виробництво та продаж дорогоцінних металів та каміння;
  • виробництво, експорт, імпорт, продаж підакцизних товарів (крім роздрібних продажу ПММ до 20 л, пива і столових вин);
  • видобуток, реалізація корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення (вапняк, гіпс, крейда, пісок, суглинок, супісок, гажа, сапропель та ін.);
  • брокерська діяльність та у сфері фінансового посередництва, реєстрація цінних паперів;
  • ФОП-нерезиденти.

Такі ФОП можуть бути тільки на загальній системі

Також пам’ятаємо, що ФОП на 1-й групі не може займатися оптовим продажем або наданням непобутових послуг, а ФОП на 2-й групі не може надавати послуги неплатникам ЄП.

Крім того, для всіх ФОП заборонені такі сфери, як фінансові послуги, організація телебачення і радіомовлення, операції з металобрухтом, загальна середньої та вища освіта, будівництво та експлуатація автодоріг.

Які ще податки та збори сплачують ФОП?

Усіх ФОП стосується сплата ЄСВ, що залежить від обраної системи оподаткування.

Загальна система оподаткування

Спрощена система

База розрахунку ЄСВ

Чистий оподатковуваний дохід (прибуток) × 0,22

Визначають розмір самостійно, але є мінімум та максимум (див. нижче). Звільняються від сплати пенсіонери за віком або інваліди, які отримують пенсію або соціальну допомогу)

Мін.

розмір ЄСВ

МЗП за місяць × 0,22

(для липня 2017 р. – 704 грн)

0,5×МЗП за місяць × 0,22

(для липня 2017 р. – 352 грн) Але для повноцінного страхстажу треба сплачувати ≤ 704 грн

МЗП за місяць × 0,22

(для липня 2017 р. – 704 грн)

Макс. розмір ЄСВ

25 × ПМ (для липня 2017 р. – 40000 грн)

Чистий оподатковуваний дохід (прибуток) × 0,22

Раз в квартал, до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом. За бажанням – щомісяця у вигляді авансового платежу до 20 числа кожного місяця поточного кварталу.

Звіт з ЄСВ

До 10 лютого року, наступного за звітним

Щодо інших податків, то ФОП може бути платником ПДВ, якщо він обрав 3-ю групу (3%) або загальну систему. В останньому випадку у нього є обов’язок реєструватися платником ПДВ у разі, якщо його дохід за останні 12 місяців сукупно перевищить 1 млн грн (без ПДВ). За умови обрання 3-ї групи ЄП (5%) такого обов’язку не виникає до 5 млн грн.

Платники ЄП звільняються від сплати ПДФО (крім ПДФО по найманим працівникам працю яких вони використовують), податку на майно (у частині земельного податку).

Особливості проведення розрахунків ФОП

Для ФОП у залежності від системи оподаткування існують обмеження по розрахунках (див. нижче).

Форма чи вид розрахунку

Особливості для платників ЄП

Загальна система

1

2

3

Готівкова та безготівкова форма

Дозволено

Негрошова форма (бартер)

Заборонено

Дозволено

Використання РРО при готівкових розрахунках

Ні

При здійсненні діяльності на ринках і при продажу товарів в роздрібній торгмережі, якщо дохід перевищує 1 млн грн

На загальних підставах (ст. 3 ЗУ про РРО від 06.07.1995 р.

№ 265/95-ВР, крім випадків (переліку) у постанові КМУ від 23.08.2000 р. № 1336)

Використання РРО при продажу технічно складних виробів, що потребують гарантійного обслуговування

Якщо продаж за готівку – РРО обов’язковий;

при безготівковій формі розрахунку – не потрібний.

Поповнення ФОП власного рахунку своїми коштами

Є доходом

Не є доходом

Як бачимо, найменше обмежень у загальної системи.

Припинення діяльності ФОП

Якщо настав момент закрити ФОП, то послідовність дій така:

  • подача заяви держреєстратору про реєстрацію припинення підприємницької діяльності (форма 12);
  • знятися з обліку в ДФС шляхом подачі заяви на анулювання статусу платника ЄП або ПДВ;
  • подати податкову декларацію та звіт з ЄСВ за останній базовий звітний період протягом 30 днів з дня держреєстрації припинення діяльності;
  • сплатити податки та ЄСВ, у т.ч. за місяць, в якому було подано заяву держреєстратору. Можлива податкова перевірка діяльності ФОП протягом 1095 днів з дня подання податкової звітності;
  • закрити рахунок в банку, якщо він був відкритий.

Зняти ФОП з реєстру також можна онлайн через уже описані сервіси Мін’юсту або IGov.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією



© Головбух, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 57 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль