Простій і консервація основних засобів

914
Простій основних засобів з огляду на складну економічну ситуацію став буденним явищем для вітчизняних підприємств. Питання в тому, чи потрібно проводити консервацію таких основних засобів та як обліковувати витрати на їх обслуговування й ремонт

Простій основних засобів з огляду на складну економічну ситуацію став буденним явищем для вітчизняних підприємств. Питання в тому, чи потрібно проводити консервацію таких основних засобів та як обліковувати витрати на їх обслуговування й ремонт

Часто-густо єдиним шляхом для мінімізації збитків є часткова або повна зупинка діяльності підприємства. Через що маємо справу з простоєм основних засобів (ОЗ), а також безліч питань щодо доцільності чи обов’язку їх консервації.

Поняття простою та консервації

Насамперед згадаємо головні терміни.

Отже, простій — це призупинення роботи, спричинене відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, через невідворотну дію різних обставин (ст. 34 Кодексу законів про працю України).

А консервація ОЗ — це комплекс заходів, спрямованих на довгострокове (але не більш як три роки) зберігання ОЗ підприємств у разі припинення виробничої та іншої господарської діяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування (п. 2 Положення про порядок консервації основних виробничих фондів підприємств, затвердженого постановою КМУ від 28.10.1997 № 1183далі — Положення № 1183).

Як бачимо, наявність простою не залежить від волі підприємства, адже він виникає внаслідок невідворотних обставин. Водночас рішення про консервацію ОЗ для більшості підприємств — справа цілком добровільна. А все тому, що згідно з пунктом 1 Положення № 1183 дія цього нормативного документа поширюється лише на ті підприємства, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, а також засновані на державній власності. Для інших підприємств норми Положення № 1183 мають лише рекомендаційний характер.

Залежно від рішення щодо консервації ОЗ, що простоюють, змінюватимуться й облікові наслідки для підприємства. Від чого може залежати таке рішення? Значною мірою від тривалості очікуваного простою ОЗ.

Нагадаємо, що законсервовані ОЗ перестають амортизувати з наступного місяця за місяцем його консервації, а відновлення амортизації таких ОЗ відбувається з наступного місяця за місяцем його зворотного введення в експлуатацію (п. 29 П(С)БО 7 «Основні засоби»). Тож апріорі такі ОЗ доцільно консервувати, якщо очікуваний період їх простою перевищує щонайменше місяць. А конкретне значення періоду консервації, звісно, залежатиме від рішення самого підприємства.

Зауважимо, що максимальний трирічний період консервації, згаданий у дефініції цього терміна відповідно до Положення № 1183, як, власне, і сам нормативний документ, має для більшо-сті підприємств лише рекомендаційний характер.

Документування та облік консервації ОЗ

Припустимо, що підприємство все ж вирішило законсервувати ОЗ, які тимчасово не використовує. Єдиним нормативним документом, який врегульовує порядок консервації ОЗ, є Положення № 1183. Тож на нього й будемо орієнтуватися.

Для консервації ОЗ потрібно:

  • по-перше, наказом керівника підприємства (див. Додаток 1) створити комісію, яка вирішить доцільність проведення консервації (п. 10 Положення № 1183);
  • по-друге, у разі позитивного рішення комісії щодо консервації скласти Акт про тимчасове виведення основних фондів з виробничого процесу та їх консервацію (див. Додаток 2);
  • по-третє, перевести ОЗ на зберігання на основі акта про прийняття основних фондів на консервацію (див. Додаток 3) (п. 17 Положення № 1183).



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією



© Головбух, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Коте теж здивований, але…


він знає, що зареєструється і скачає файли.
57 секунд на реєстрацію – і Ви теж зможете скачувати необхідні документи, форми, зразки тощо



У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 57 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Oops!.. Але публікацію можуть бачити лише зареєстровані користувачі



Приділіть лише 30 секунд реєстрації – і читатимете статті, актуальні запитання та відповіді на них


У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
на реєстрацію знадобиться лише 30 секунд
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль