text
Головбух

Децентралізація та оптимізація в бізнес-реєстрації

  • 16 грудня 2015
  • 16

Наступного року зареєструвати бізнес можна буде будь-де в межах України,і це за участю нових суб’єктів реєстрації:місцевих рад, держадміністрацій,нотаріусів і акредитованих суб’єктів.Суб’єктів господарювання також чекають покращення.Які саме,з’ясуємо далі

Не дивина, що кінець року — найпродуктивніший час для законодавчого сплеску. Цьогоріч влада теж постаралася: крім масштабної податкової реформи на платників податків у 2016 році чекає й цілковите перезавантаження системи реєстрації бізнесу в Україні. Принаймні це передбачає нещодавно прийнятий Закон України від 26.11.2015 № 835-VIII (далі — Закон № 835). Утім, реєстраційна перебудова, на відміну від податкової, навіть у перспективі обіцяє платникам значні спрощення та оптимізацію витрат часу і ресурсів.

Отже, Закон № 835 вносить зміни до низки законодавчих актів, спрямованих на реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців. Зокрема, шляхом децентралізації повноважень у зазначеній сфері. До того ж у новій редакції передбачається викладення Закону України від 15.05.2003 № 755-IV, який починаючи з 01.01.2016 матиме назву «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань». Відповідно, сфера його дії поширюватиметься у тому числі й на громадські формування.

Загалом Закон № 835 видається доволі прогресивним у плані доступності, відкритості та оперативності процедури реєстрації, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, які її супроводжують. Серед головних його новацій саме для бізнесу виділимо:

  • передання функцій із державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців органам місцевого самоврядування, держадміністраціям, нотаріусам та акредитованим Мін’юстом суб’єктам;
  • запровадження принципу екстериторіальності у межах усієї України;
  • перехід на електронну форму документів та введення можливості подання електронних документів для проведення всіх реєстраційних дій;
  • скорочення переліку документів, що їх подають для держреєстрації;
  • скасування обов’язку щорічного підтвердження та щорічного подання фінансової звітності;
  • заміну шести державних реєстрів на один загальний — Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР);
  • запровадження системи адміністративного оскарження рішень суб’єктів держреєстрації та їх відповідальності за порушення у сфері державної реєстрації тощо.

 Цікаве за темою:

Джерела для погашення податкового зобов'язання

29 березня 2017 Виникнення податкового зобов'язання – складова частина процесу податкового обліку. Сплата податкового зобов'язання може відбуватися декількома шляхами, їх і розглянемо17


Експорт придбаного зерна: від оподаткування ПДВ до бухобліку

20 березня 2017 Українське підприємство планує продавати за кордон придбане зерно. У зв’язку з цим у ЗЕД-початківця виникають запитання: яким є порядок оподаткування ПДВ, бухобліку експортної операції тощо. Надамо відповіді на ці запитання149


На яких підставах контролюючі органи можуть анулювати статус платника ПДВ

14 березня 2017 На яких підставах може відбуватися анулювання статусу платника ПДВ? Чи можуть податківці самостійно анулювати статус платника податків і як останньому зробити це за власним бажанням?253

Перерозподіл та демонополізація повноважень із державної реєстрації

Найголовнішим нововведенням Закону № 835 є покладення функцій із державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців на нових суб’єктів: органи місцевого самоврядування, держадміністрації, нотаріусів та акредитованих суб’єктів (див. Схему).

Хоча, зокрема, виконкоми сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного значення) зможуть реєструвати суб’єктів господарювання лише у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Але якщо стосовно рад, держадміністрацій та нотаріусів все зрозуміло, то питання, кого бачить законодавець акредитованим суб’єктом, потребує уточнення.

За Законом № 835 акредитованим суб’єктом може бути юридична особа публічного права (наприклад, державне чи комунальне підприємство), у трудових відносинах з якою перебуває не менше ніж три державні реєстратори та яка до початку здійснення повноважень у сфері держреєстрації уклала:

  • договір страхування цивільно-правової відповідальності з мінімальним розміром страхової суми у 1000 мінімальних розмірів зарплати, встановленої законом на 1 січня календарного року;
  • договір з іншим суб’єктом державної реєстрації та/або нотаріусом (у разі коли акредитований суб’єкт здійснює повноваження винятково в частині забезпечення прийняття та видачі документів у сфері державної реєстрації).

Акредитацію суб’єктів та моніторинг відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації здійснює Мін’юст

Своєю чергою, державним реєстратором може бути громадянин України, який має вищу освіту, відповідає визначеним Мін’юстом кваліфікаційним вимогам та перебуває у трудових відносинах із суб’єктом державної реєстрації (крім нотаріусів), та нотаріус.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Держреєстратор не має права проводити реєстраційні дії щодо себе, свого чоловіка чи дружини, його (її) та своїх родичів (батьків, дітей, онуків, діда, баби, братів, сестер), а також юридичних осіб, засновником (учасником) яких він є. У такому разі державну реєстрацію проводить інший державний реєстратор відповідного суб’єкта державної реєстрації.

Зауважимо, що Мін’юст та його територіальні органи все ж продовжать здійснювати реєстрацію, але лише громадських формувань. Крім того, за Мін’юстом залишать повноваження щодо:

  • нормативно-методичного забезпечення держреєстрації, контролю за її проведенням;
  • здійснення повноважень держателя ЄДР;
  • надання виписок та інформаційних довідок у паперовій формі для проставлення апостилю та проставлення на них апостилю;
  • розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльності всіх суб’єктів держреєстрації;
  • складання протоколів про адмінправопорушення тощо.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! У разі збройного конфлікту, тимчасової окупації, проведення АТО Мін’юст може прийняти рішення про тимчасове блокування доступу до ЄДР державних реєстраторів, що діють на відповідній території (нотаріальному окрузі).

Безумовно, делегування місцевим органам і нотаріусам повноважень щодо надання послуг з реєстрації бізнесу посилить доступність і зручність адміністративних послуг у цій сфері. Також, маємо надію, зазначені нововведення нарешті, якщо не ліквідують, то хоча б зменшать черги та бюрократію у реєстраційній системі.

Водночас за такої децентралізації та демонополізації реєстраційного сервісу може постати проблема недостатньої кваліфікації новоявлених держреєстраторів, що може спричинити безліч порушень такими суб’єктами та відбитися на якості надання адмінпослуг узагалі.

ВРІЗ 1

Тому для навчання держреєстраторів та освоєння ними нових практичних навичок законодавець установив перехідний період до 30.04.2016. Протягом цього часу місцеві органи влади поступово переберуть на себе повноваження щодо держреєстрації, а Мін’юст, відповідно, відмовиться від них.

Швидкій та успішній адаптації реєстраторів до новоотриманих повноважень, безперечно, сприятиме й створення вільної конкуренції у сфері реєстрації. Адже на місця передають не лише повноваження, а й гроші. Тож для забезпечення оптимального функціонування системи так розподілено адміністративний збір за державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців: 40% надходжень цього збору спрямовують в держбюджет України, 60% — залишається у суб’єктів державної реєстрації.

Принцип екстериторіальності в реєстрації

Іншим важливим та позитивним аспектом Закону № 835, причому деякою мірою пов’язаним із децентралізацією, є встановлення принципу екстериторіальності під час прийняття документів для державної реєстрації та власне її здійснення. Звичайно, така свобода дій обмежується територією України.

Це нововведення справді відкриває широкі можливості та дає змогу бізнесу реєструватися незалежно від місцезнаходження у будь-якого із суб’єктів реєстрації по всій Україні. На противагу сьогоднішнім реаліям, коли реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців державний реєстратор проводить винятково за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи — підприємця.

Реєстраційна справа в паперовій формі зберігатиметься у суб’єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, фізичної особи — підприємця: у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського (АР Крим) значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністраціях. Причому відомості про місце зберігання реєстраційної справи в паперовій формі фіксуватимуть у ЄДР. Тож шукати по регіонах оригінали реєстраційної справи, як побоюються деякі скептики, не доведеться.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Реєстраційна справа в електронній формі зберігатиметься протягом 75 років з дати внесення до ЄДР про державну реєстрацію припинення юрособи/припинення підприємницької діяльності фізособи — підприємця (у паперовій формі, як і зараз, — протягом 5 років).

Тим паче, що принцип екстериторіальності реєстрації бізнесу в режимі пілотного проекту вже працює у восьми областях України і при цьому не зафіксовано фактів зловживань чи шахрайських дій.

Єдиний державний реєстр та портал електронних сервісів

Позитивним нововведенням слід відзначити створення одного загального реєстру (ЄДР), який об’єднуватиме в собі Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, Єдиний ліцензійний реєстр, Реєстр документів дозвільного характеру, Єдиний реєстр громадських формувань, Реєстр громадських об’єднань, Єдиний реєстр підприємств, щодо яких відкрито провадження у справі про банкрутство. Подібна уніфікація зумовлена тим, що зазначені реєстри частково дублюють одну і ту саму інформацію. Крім того, складовою ЄДР хочуть зробити і Реєстр арбітражних керуючих. За таких обставин наша влада має зробити колосальну роботу з об’єднання реєстрів без втрати будь-яких даних та забезпечення безперебійної роботи ЄДР. До того ж це потребує додаткового бюджетного фінансування в частині приведення необхідного програмного забезпечення у відповідність до вимог Закону № 835.

Загалом же у зв’язку із злиттям реєстрів значно розширено та конкретизовано перелік відомостей, котрі має містити ЄДР (ст. 9 Закону № 835). Стосовно підприємців також передбачається внесення до ЄДР даних про дату народження та місцезнаходження (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв’язок із ФОП).

ВРІЗ 2

Запровадження подання електронних документів для державної реєстрації призвело до того, що в ЄДР серед іншого міститимуться документи і в електронній формі. Як наслідок — вважатимуться достовірними і зможуть використовуватися у спорі з третьою особою не лише відомості, що підлягають внесенню до ЄДР та внесені до нього, а й відповідні електронні документи.

ПІДВЕРСТКА

Окрім того, заплановано запуск порталу електронних сервісів, який, зокрема, має забезпечувати:

  • подання документів в електронній формі для держреєстрації, ліцензування видів господарської діяльності, видачу документів дозвільного характеру;
  • контроль за повнотою заповнення заяви про держреєстрацію, ліцензування видів господарської діяльності, видачу документів дозвільного характеру;
  • перегляд стану розгляду поданих документів;
  • доступ до законодавчо визначених відомостей та документів;
  • оприлюднення результатів надання адміністративних послуг;
  • формування та подання запитів в електронній формі про надання витягів;
  • перегляд, копіювання та роздрукування виписки, витягу, інших документів та відомостей з ЄДР;
  • сплату адміністративного збору та оплату надання відомостей з ЄДР з використанням платіжних систем через інтернет у режимі реального часу;
  • функціонування персонального кабінету (особистої сторінки в мережі інтернет юридичної особи, фізичної особи — підприємця, призначеної для подання документів в електронній формі для проведення реєстраційних дій, безоплатного доступу до відомостей про результати розгляду цих документів, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які є актуальними на момент запиту або на визначену дату) тощо.

Подання документів для реєстрації

Як і нині, документи для державної реєстрації наступного року можна буде подавати у паперовій або електронній формі. Але без нюансів і тут не обійшлося.

Електронні документи заявник подаватиме саме через портал електронних сервісів. Подаючи документи у паперовій формі, заявник отримуватиме примірник опису не просто з відміткою про дату їх отримання, а ще й з кодом доступу — унікальною цифровою послідовністю від 6 до 12 символів, що генерується в автоматичному режимі та використовується для доступу до результатів розгляду документів через портал електронних сервісів.

ВРІЗ 3

Причому сам перелік документів, що їх подають для вчинення тих чи тих реєстраційних дій, скорочено, зокрема у разі реєстрації створення суб’єктів господарювання (див. Табл. 1). Здебільшого таке паперове скорочення пояснюється безпосереднім отриманням окремих документів в електронній формі від державних органів (ПФУ, Держстату, ДФС тощо) за правилами інформаційного обміну.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Документи, що їх подають для держреєстрації, мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, — іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію). Документи не мають містити підчищень або дописок, закреслених слів та інших виправлень, не обумовлених у них, орфографічних та арифметичних помилок, пошкоджень, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст. Також їх не можна заповнювати олівцем.

Згідно із Законом № 835 зазнають скорочення та уніфікації і деякі реєстраційні процедури, зокрема для юридичних осіб.

Підприємствам скасують обов’язок щорічного підтвердження відомостей про себе та щорічного подання фінансової звітності про господарську діяльність юридичної особи у складі балансу і звіту про фінансові результати. Фінансова звітність отримуватиметься безпосередньо з відомчого реєстру органу статистики.

Що ж до уніфікації процедур реєстрації підприємств, то тут Закон № 835 звів воєдино механізм державної реєстрації створення юридичної особи (у т. ч. в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу), реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у т. ч. змін до установчих документів юридичної особи тощо (детальніше див. ст. 17 Закону № 835).

ВРІЗ 4

Окремо в Законі № 835 приділено увагу документальному супроводу процедури держреєстрації:

  • рішення про виділ юрособи;
  • рішення про припинення юрособи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юрособи;
  • рішення про відміну рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи;
  • зміни складу комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), голови комісії або ліквідатора;
  • припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи;
  • припинення юридичної особи в результаті її реорганізації після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами;
  • створення відокремленого підрозділу юридичної особи;
  • змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
  • припинення відокремленого підрозділу юридичної особи тощо.

Законодавець також детально прописав вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації та ввів новий спрощений механізм зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації. Повний перелік підстав для зупинення розгляду документів (на 15 календарних днів з дати їх подання) наведено у статті 27 Закону № 835. У разі подання документів, необхідних для усунення підстав для зупинення розгляду документів, протягом встановленого строку розгляд документів поновлюватимуть.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації має містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів. Також має бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Активно апелює Закон № 835 і до принципу мовчазної згоди у сфері державної реєстрації. Згідно з цим принципом держреєстратор набуває право на проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій без одержання від державних органів у порядку та випадках, визначених законом, відповідних документів (крім судових рішень та виконавчих документів) або відомостей, за умови, що відповідні державні органи у встановлений законом строк не направили до нього такі документи або відомості. Наприклад, застосування на сьогодні зазначеного принципу передбачається Законом № 755 лише під час проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення.

ВРІЗ 5

Цікавою новацією у цьому сенсі стало врегулювання Законом № 835 порядку державної реєстрації переходу юридичної особи на діяльність на підставі модельного статуту та, навпаки — з модельного статуту на діяльність на підставі власного установчого документа (див. Табл. 2).

Безконтактна система отримання реєстраційних документів

Паралельно з поданням електронних документів для вчинення реєстраційних дій Закон № 835 визначає також і умови отримання документів в електронному вигляді через портал електронних сервісів. Насамперед ідеться про скасування вимоги надання паперових виписок та формування їх винятково в електронному вигляді (за результатами проведення реєстраційної дії). Виписки у паперовій формі видаватимуть лише для проставлення апостилю.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Виписки для проставлення апостилю, витяги в паперовій формі та документи, що містяться в реєстраційній справі, підлягають видачі протягом 24 годин після надходження запиту, крім вихідних та святкових днів.

Своєю чергою, отримати витяг з ЄДР, що містить відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату, можна буде як у паперовій, так і в електронній формі в режимі реального часу. При цьому паперові та електронні витяги матимуть однакову юридичну силу.

Плата за державну реєстрацію

Закон № 835, серед іншого, ввів і нову систему розрахунку розмірів адміністративного збору за проведення державної реєстрації бізнесу та плати за надання відомостей з ЄДР. Причому розмір адмінзбору невдовзі значно зросте та становитиме:

  • 0,3 мінімальної зарплати — за держреєстрацію змін до відомостей про юрособу, що містяться в ЄДР, окрім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юрособою. Нині за проведення таких дій адмінзбір стягують у розмірі 0,05 мінімальної зарплати;
  • 0,1 мінімальної зарплати — за держреєстрацію змін відомостей про ПІБ або місцезнаходження фізособи — підприємця. Зараз сплачують 0,02 мінімальної зарплати;
  • 75% відповідного адмінзбору — за держреєстрацію на підставі документів, поданих в електронній формі.

ЗВЕРНІТЬ УВАГУ! Адміністративний збір та плата за надання відомостей з ЄДР справляються у відповідному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому подають відповідні документи для проведення реєстраційної дії або запит про надання відомостей з ЄДР, та округлюються до найближчих 10 грн.

Плату за надання відомостей з ЄДР наступного року стягуватимуть у розмірі:

  • 0,05 мінімальної зарплати — за надання виписки для проставлення апостилю та витягу в паперовій формі;
  • 0,07 мінімальної зарплати — за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі;
  • 75% плати, встановленої вище за видачу відповідного документа в паперовій формі — за надання витягу в електронній формі та документа в електронній формі, що міститься в реєстраційні справі.

Водночас Закон № 835 вводить плату за виправлення технічної помилки, допущеної з вини заявника, у розмірі 30% адмінзбору.

Нові механізми реагування у разі виявлення порушень з реєстрації

Значущим нововведенням Закону № 835 є, серед іншого, введення дворівневої системи адміністративного оскарження (до Мін’юсту та його територіальних органів) рішень держреєстраторів з можливістю скасування вчиненої реєстраційної дії (у разі її оскарження) та проведення державної реєстрації (у разі оскарження відмови у ній).

Рішення, дії або бездіяльність держреєстратора, суб’єкта держреєстрації можуть бути оскаржені до Мін’юсту або його територіальних органів протягом 30 календарних днів із дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.

За порушення у сфері державної реєстрації запроваджено й специфічні санкції до суб’єктів державної реєстрації:

  • тимчасове блокування та анулювання доступу до ЄДР;
  • скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації;
  • направлення подання про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату.

Шкода, заподіяна суб’єктами державної реєстрації, підлягатиме відшкодуванню на підставі судового рішення, що набрало законної сили.

Але не уникнути відповідальності й недобросовісним заявникам або уповноваженим ними особам за:

  • відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів — відповідатимуть засновники (учасники) юрособи;
  • внесення до установчих документів або інших документів, що подаються для реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до ЄДР;
  • відповідність копій документів в електронній формі оригіналам таких документів у паперовій формі.

ВРІЗ 1

Зверніть увагу

Для набуття належної кваліфікації держреєстраторам на місцях надано час до 30.04.2016

ВРІЗ 2

Зверніть увагу

Законом № 835 уперше врегульовано механізм виправлення помилок, допущених у відомостях ЄДР як суб’єктом реєстрації, так і заявником

ВРІЗ 3

Зверніть увагу

Допускається можливість заповнення за бажанням заявника заяви про проведення державної реєстрації безпосередньо особою, яка її приймає, тобто державним реєстратором

ВРІЗ 4

Важливо

Внесення змін до установчого документа юрособи оформлятимуть у 2016 році лише шляхом викладення його в новій редакції, без альтернативи його оформлення окремим додатком

ВРІЗ 5

Важливо

За новими правилами у разі відсутності в юрособи кінцевого бенефіціарного власника (контролера) треба буде зазначати причину його відсутності

Таблиця 1

Перелік документів для реєстрації створення суб’єктів господарювання

До 2016 року

З 2016 року

Юридична особа (але не в результаті виділу, злиття, перетворення, поділу)

Ст. 24 Закону № 755

Ст. 17 Закону № 835

Заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації юридичної особи

Заява про державну реєстрацію створення юридичної особи

Заява про обрання юрособою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ — за бажанням заявника

Примірник оригіналу (ксерокопія, нотаріально засвідчена копія) рішення засновників або уповноваженого ними органу про створення юрособи

-

Два примірники установчих документів (за подання електронних документів — один примірник)

Установчий документ юридичної особи — у разі створення юридичної особи на підставі власного установчого документа

Документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи у країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), — у разі створення юридичної особи, засновником (засновниками) якої є іноземна юридична особа

Фізична особа — підприємець

Ст. 42 Закону № 755

Ст. 17 Закону № 835

Заповнена реєстраційна картка на проведення державної реєстрації фізичної особи — підприємця

Заява про державну реєстрацію фізичної особи підприємцем

Заява про обрання фізичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника ПДВ — за бажанням заявника

Копія документа, що засвідчує реєстрацію у ДРФО

-

Нотаріально засвідчена письмова згода батьків (усиновлювачів) або піклувальника чи органу опіки та піклування — для фізичної особи, яка досягла шістнадцяти років і має бажання займатися підприємницькою діяльністю, але не має повної цивільної дієздатності

Таблиця 2

Документи для переходу юрособи з модельного на звичайний статут і навпаки

Перехід на діяльність на підставі модельного статуту

Перехід з модельного статуту на діяльність за установчим документом

Заява про державну реєстрацію переходу з власного установчого документа на діяльність на підставі модельного статуту

Заява про державну реєстрацію переходу з модельного статуту на діяльність на підставі власного установчого документа

Примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про перехід на діяльність на підставі модельного статуту

Примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про перехід на діяльність на підставі власного установчого документа та затвердження установчого документа

-

Установчий документ юридичної особи

ПІДВЕРСТКА

ВИ МАЄТЕ ЦЕ ЗНАТИ

Способи та форми отримання відомостей з ЄДР

Відомості, що містяться в ЄДР, надають суб’єктам приватного права у вигляді:

  • безоплатного доступу через портал електронних сервісів до:

• відомостей з ЄДР, які актуальні на момент запиту, необхідних для видачі документів дозвільного характеру та ліцензій, а також про видані документи дозвільного характеру та ліцензії, для укладення цивільно-правових договорів — шляхом їх пошуку (за повним чи скороченим найменуванням, іменем, ідентифікаційним кодом, реєстраційним номером облікової картки платника податків, серією та номером паспорта), перегляду, копіювання та роздрукування;

• результатів надання адмінпослуг у сфері держреєстрації, у т. ч. виписки та установчих документів юрособи, — шляхом їх пошуку за кодом доступу, перегляду, копіювання та роздрукування;

  • безоплатного доступу через персональний кабінет до документів, поданих юрособою, фізособою-підприємцем для проведення реєстраційних дій, відомостей про результати їх розгляду, документів, що містяться в реєстраційній справі таких осіб в електронній формі, та відомостей про цих осіб, які актуальні на момент запиту та на визначену дату, — шляхом їх перегляду, копіювання та роздрукування;
  • документів у паперовій та електронній формі, що містяться в реєстраційній справі;
  • виписок у паперовій формі для проставлення апостилю та в електронній формі;
  • витягів у паперовій та електронній формі, що містять відомості, актуальні на момент запиту або на визначену дату;
  • прямого доступу до ЄДР в електронному вигляді у режимі реального часу на платній основі на підставі договорів, укладених з технічним адміністратором.

Схема

Суб’єкти держреєстрації бізнесу з 01.01.2016

Виконавчі органи сільських, селищних міських рад

Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації

Нотаріуси

Акредитовані суб’єкти 

 Цікаве за темою:

Джерела для погашення податкового зобов'язання

29 березня 2017 Виникнення податкового зобов'язання – складова частина процесу податкового обліку. Сплата податкового зобов'язання може відбуватися декількома шляхами, їх і розглянемо17


Експорт придбаного зерна: від оподаткування ПДВ до бухобліку

20 березня 2017 Українське підприємство планує продавати за кордон придбане зерно. У зв’язку з цим у ЗЕД-початківця виникають запитання: яким є порядок оподаткування ПДВ, бухобліку експортної операції тощо. Надамо відповіді на ці запитання149


На яких підставах контролюючі органи можуть анулювати статус платника ПДВ

14 березня 2017 На яких підставах може відбуватися анулювання статусу платника ПДВ? Чи можуть податківці самостійно анулювати статус платника податків і як останньому зробити це за власним бажанням?253

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах