Головбух

Знімаємо РРО з обліку

  • 12 квітня 2017
  • 3919

Дехто реєструє РРО, а декому потрібно скасувати його реєстрацію. Процедура зняття РРО з обліку також має певні правила. Не буде зайвим їх нагадати

Послідовність дій для зняття РРО з обліку містить Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затверджений наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок № 547).

Знімаємо РРО з обліку Реєстрація РРО діє до дати її скасування (п. 1 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547).

Зняття РРО з обліку буває добровільним і вимушеним. Порядок № 547 визначає добровільним зняття РРО з обліку не лише за бажанням суб’єкта господарювання, а й у разі зміни власника РРО та його викрадення. Немає нічого дивного в тому, що зняття з обліку викраденого РРО відносять до добровільного, адже орган контролю не має інформації про форс-мажор, що стався у суб’єкта господарювання.

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Вимушене скасування реєстрації РРО відбувається, коли:

  • вичерпано строк служби РРО, визначений у паспорті (формулярі) РРО;
  • спливли визначені законодавством строки експлуатації РРО;
  • РРО застосовують не за сферою застосування, визначеною Державним реєстром РРО;
  • виявлено невідповідність модифікації, конструкції та/або версії внутрішнього програмного забезпечення реєстраторам, включеним до Державного реєстру РРО;
  • установчі документи суб’єкта господарювання згідно із судовим рішенням визнано недійсними;
  • є судове рішення про ліквідацію суб’єкта господарювання — банкрута;
  • є судове рішення про припинення суб’єкта господарювання, не пов’язане із банкрутством;
  • фізична особа — підприємець померла або її оголосили померлою, визнали недієздатною або безвісно відсутньою, обмежили її цивільну дієздатність;
  • органи контролю мають відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань щодо державної реєстрації припинення суб’єкта господарювання;
  • є судове рішення про визнання недійсним договору оренди господарської одиниці.

Наказ про інвентаризацію

Ми оптимісти, тому говоритимемо про добровільне зняття РРО з обліку. Але й не залишимо поза увагою такі випадки вимушеного зняття РРО з обліку, як закінчення строків служби РРО або його експлуатації.

Заповнюємо РК, коли повертають товари або аванс

Знімаємо РРО з обліку
Наталія Товченикексперт з бухгалтерського обліку та оподаткування, Київ
Чергове удосконалення програмного забезпечення ДФС лише додало платникам проблем із реєстрацією РК в ЄРПН. З’ясуємо, чи правомірно відмовляти у реєстрації РК на зміну кількісно-вартісних показників, коли повертають товари чи попередню оплату. Як тепер платникам заповнювати такі РК і як усунути так звані неоднозначності, з огляду на рекомендації ДФС.

Розпломбування

Перш ніж знімати РРО з обліку, його слід розпломбувати. Зробити це має представник центру сервісного обслуговування (ЦСО), з яким укладено договір про технічне обслуговування та ремонт цього РРО (п. 9 розд. ІІ Порядку опломбування реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547).

Знімаємо РРО з обліку Розпломбовує РРО

представник ЦСО, з яким укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО

При цьому суб’єкт господарювання мусить повернути до ЦСО раніше видану йому довідку про опломбування РРО за формою № 1-ЦСО й отримати довідку про розпломбування РРО. Насправді як довідку про розпломбування ЦСО надасть суб’єкту господарювання нову довідку про опломбування РРО за формою № 1-ЦСО, зазначивши в ній усі дані, окрім даних про опломбування.

Документи для зняття з обліку

Розпломбувавши РРО, подають до органу контролю за місцем його реєстрації документи для зняття РРО з обліку.

Так, суб’єкт господарювання подає заяву про скасування реєстрації за формою № 4-РРО, довідку про розпломбування РРО і повертає реєстраційне посвідчення РРО за формою № 3-РРО.

Якщо з обліку знімають викрадений РРО, до заяви про скасування реєстрації додають копію відповідного документа, виданого органом поліції (п. 3 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547).

Знімаємо РРО з обліку Реєстраційне посвідчення РРО

за формою № 3-РРО повертають до органу контролю за місцем реєстрації РРО

При цьому відповідальна особа суб’єкта господарювання, підприємець або уповноважена особа, яка подає зазначені документи, мусить мати при собі документ, що посвідчує її особу, і належно оформлену довіреність на проведення скасування реєстрації РРО.

Новий закон про валюту: до чого готуватися бухгалтеру

Знімаємо РРО з обліку
ГАВРИЛОВА Олена адвокат, партнер Адвокатського об’єднання «Едвайзер», Київ
Покроково і з прикладами про те: • Закон України «Про валюту і валютні операції»: головні положення (що залишилось, що скасовано, а що нового); • коли зміни починають діяти; • нормативно-правові акти, які втрачають силу; • валютні операції: інвестування без обмежень, кредити без реєстрації — заміна слів чи процедури; • ЗЕД: чи стане простіше працювати; • розрахунки в інвалюті в Україні та переказ коштів за кордон, купівля/продаж валюти: чи спростять відносини між українськими та іноземними підприємствами; • валютний контроль: які операції звільнені від контролю, а які підпадають під нього; • який порядок, хто і як здійснюватиме контроль; • відповідальність і санкції: які штрафи скасують, посилять чи доповнять

Підтвердження зняття з обліку

Після того, як подано документи на зняття РРО з обліку, залишається отримати від органу контролю відповідне підтвердження — довідку про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО (довідку про скасування).

Отримати таку довідку суб’єкт господарювання може особисто чи поштою. Для цього у заяві про скасування реєстрації за формою № 4-РРО потрібно зазначити спосіб її отримання.

Знімаємо РРО з обліку Скасування реєстрації РРО

підтверджує довідка про скасування реєстрації РРО за формою № 6-РРО

Посадова особа органу контролю упродовж п’яти календарних днів із дня отримання документів має внести реєстраційний запис про скасування реєстрації РРО до інформаційної системи ДФС і надати/надіслати суб’єкту господарювання довідку про його скасування.

Отримати довідку про скасування може відповідальна особа суб’єкта господарювання, підприємець або уповноважена особа за наявності документа, що посвідчує її особу, і належно оформленої довіреності на проведення скасування реєстрації РРО.

Якщо довідку надсилають поштою, оплатити поштові послуги суб’єкт господарювання має власним коштом. Для цього органу контролю разом із документами на скасування реєстрації РРО слід надати поштові марки на суму вартості послуг поштового зв’язку з пересилання рекомендованого листа із повідомленням про вручення.

Вимушене зняття з обліку

Трапляється, що суб’єкт господарювання вимушений знімати з обліку справний РРО. Зокрема, коли сплив строк служби, визначений у паспорті (формулярі) РРО, або визначений законодавством строк експлуатації РРО.

Знімаємо РРО з обліку Відомості про скасування

реєстрації РРО як за заявою суб’єкта господарювання, так і за рішенням органу контролю вносять до інформаційної системи ДФС

Процедура зняття з реєстрації таких РРО не відрізняється від добровільного зняття РРО з обліку. Тобто суб’єкт господарювання так само розпломбовує РРО і подає до органу контролю заяву про скасування реєстрації РРО разом із відповідними документами.

Строки служби/експлуатації РРО суб’єкту господарювання відомі, але орган контролю за місцем реєстрації РРО також попереджає про них. Зокрема, нагадує суб’єктові господарювання за місяць до настання терміну про необхідність скасування реєстрації РРО.

Якщо суб’єкт господарювання не знімає РРО з обліку самостійно, реєстрацію скасують примусово за рішенням органу контролю за місцем реєстрації РРО не пізніше двох робочих днів із дня настання терміну виведення РРО з експлуатації (п. 6 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547).

Для зняття РРО з обліку орган контролю приймає рішення про скасування реєстрації РРО, оформлює його за формою № 5-РРО та вносить відомості про це до інформаційної системи ДФС. Суб’єкту господарювання видадуть довідку про скасування РРО. Окрім того, орган контролю надішле копію довідки про скасування до ЦСО, який проводить технічне обслуговування знятого з обліку РРО (п. 3 гл. 4 розд. ІІ Порядку № 547).

Читайте гарячу публікацію
EXPERTUS:ГОЛОВБУХ

➤ Як провести річну інвентаризацію швидко: поради колег

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл