Головбух

РРО зламався: що робити

  • 6 квітня 2017
  • 2790

На ремонт РРО, який вийшов з ладу, відведено обмежений строк. Тому суб’єкт господарювання мусить оперативно його полагодити, а також організувати на цей час проведення розрахункових операцій в інший спосіб. Як це правильно зробити?

Безвихідних ситуацій не буває. Якщо РРО вийшов з ладу, суб’єкти господарювання можуть розраховуватися з покупцями, використовуючи книгу обліку розрахункових операцій (КОРО) та розрахункову книжку (РК). Вони також мають право застосовувати належно зареєстрований резервний РРО.

Але це тимчасовий вихід, бо проводити розрахункові операції в такий спосіб можна не більше ніж сім робочих днів (ст. 5 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВРдалі — Закон № 265).

Тому суб’єкт господарювання має вчасно полагодити несправний РРО. Ремонт РРО мусить проводити центр сервісного обслуговування (ЦСО), з яким укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО (п. 14 ст. 3 Закону № 265). Доручати ремонт іншим особам заборонено.

У разі виявлення несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю суб’єкт господарювання протягом робочого дня, коли виявлено несправності чи пошкодження, має повідомити про це ЦСО письмово або засобами електронного зв’язку у довільній формі. У такий самий спосіб про несправність РРО слід поінформувати орган контролю, в якому суб’єкт господарювання зареєстрований як платник податків. Зробити це слід протягом двох робочих днів після виявлення несправності РРО чи пошкодження засобів контролю (п. 16 ст. 3 Закону № 265).

Абсолютно НОВИЙ бухгалтерський ЗВІТ

Зміни у неподатковій звітності підприємств у нашому бухобліку відбуваються нечасто. А щоб з’явився абсолютно новий звіт, то уже й не пам’ятаємо, коли це було. Але він з’явився, завітавши до нас з Європи. Він не входить до складу фінансової звітності, але містить фінансову інформацію. І може містити нефінансову. Мова йде про Звіт про управління, який уже вперше треба буде подати за 2018 рік. Хто має складати Звіт про управління? Кому його подавати? Що має містити Звіт про управління? Як скласти Звіт про управління? Чи є хоча б якісь методрекомендації з його складання?

Ремонт несправного РРО

ЦСО має забезпечити відновлення несправного РРО протягом семи робочих днів (ст. 14 Закону № 265). Під час ремонту РРО ЦСО має забезпечити відповідність його конструкції та програмного забезпечення конструкторсько-технологічній та програмній документації виробника.

Для відновлення працездатності РРО замінюють або ремонтують комплектувальні вироби чи його окремі складові, а також виконують регулювання відповідно до вимог ремонтної документації.

РРО зламався: що робити Відремонтувати несправний

РРО потрібно впродовж семи робочих днів

Гарантійний ремонт для користувача є безплатним, а в разі спливу гарантійного строку ремонт доведеться оплатити (п. 22 Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою КМУ від 12.05.2004 № 601далі — Порядок № 601).

Інструкція для касира, або Квест «Продай товар через РРО»

РРО зламався: що робити
Тетяна Нижникексперт MCFR Головбух
Касиру не буває сумно: пробивай товар, контролюй стрічку в РРО, роздруковуй чеки, підклеюй звіти... Голова йде обертом. А раптом вимкнули світло чи зламався касовий апарат — куди бігти? Спокійно! Усе під контролем. «Головбух» розробив для вас пам’ятку

Які РРО ремонтують

ЦСО ремонтує РРО вітчизняного та іноземного виробництва (п. 3 Порядку № 601) за таких умов:

  • РРО внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом ДФС від 17.02.2017 № 102;
  • РРО відповідають програмній і конструкторсько-технологічній документації виробника;
  • строк служби РРО не вичерпався;
  • укладено відповідний договір продавця з виробником (постачальником) та наявний комплект експлуатаційних документів.

РРО зламався: що робити Якщо хоча б одна з перелічених умов не виконується, ЦСО може відмовити в ремонті РРО.

Як ремонтують РРО?

Приймаючи РРО, представник ЦСО у присутності представника користувача перевіряє комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника, наявність і цілісність засобів контролю, визначає характер несправності РРО. З’ясовують також, чи є довідка про опломбування РРО, записи в експлуатаційних документах про введення РРО в експлуатацію та проведення ремонту (якщо його проводили раніше), акт введення в експлуатацію, КОРО.

РРО або його складову частину представник ЦСО приймає разом з експлуатаційними документами, актом введення в експлуатацію і довідкою про опломбування. Після цього робить відповідний запис у КОРО і видає представникові користувача квитанцію, у якій зазначає характер несправності.

РРО зламався: що робити Експлуатаційними документами РРО

є паспорт (формуляр), інструкція з експлуатації, інші текстові, графічні конструкторські матеріали

У ЦСО облік прийнятих на ремонт РРО ведуть у журналі обліку гарантійного (післягарантійного) ремонту РРО.

Дещо інший порядок обліку, якщо з ладу вийшов фіскальний блок РРО, адже він не підлягає ремонту в ЦСО (п. 34 Порядку № 601). У такому разі ЦСО складає акт про вихід із ладу фіскального блока РРО у двох примірниках, які скріплюють підписом і печаткою керівника ЦСО. Один примірник акта залишається в ЦСО, другий передають до органу контролю, в якому зареєстрований такий РРО. Несправний фіскальний блок РРО замінюють на новий, опломбований виробником. При цьому у новому фіскальному блоці відновлюють інформацію із щомісячних звітів РРО за останніх три роки.

Після виконання ремонтних робіт представник ЦСО вносить дані про них до експлуатаційного документа й до КОРО (п. 29 Порядку № 601). Перш ніж повернути РРО користувачеві, його опломбовують, користувачу видають довідку про це. Факт отримання відремонтованого РРО представник користувача підтверджує своїм підписом у квитанції, повертає її представникові ЦСО, який вносить відповідні записи до журналу обліку гарантійного (післягарантійного) ремонту РРО й до КОРО.

Новий закон про валюту: до чого готуватися бухгалтеру

РРО зламався: що робити
ГАВРИЛОВА Олена адвокат, партнер Адвокатського об’єднання «Едвайзер», Київ
Покроково і з прикладами про те: • Закон України «Про валюту і валютні операції»: головні положення (що залишилось, що скасовано, а що нового); • коли зміни починають діяти; • нормативно-правові акти, які втрачають силу; • валютні операції: інвестування без обмежень, кредити без реєстрації — заміна слів чи процедури; • ЗЕД: чи стане простіше працювати; • розрахунки в інвалюті в Україні та переказ коштів за кордон, купівля/продаж валюти: чи спростять відносини між українськими та іноземними підприємствами; • валютний контроль: які операції звільнені від контролю, а які підпадають під нього; • який порядок, хто і як здійснюватиме контроль; • відповідальність і санкції: які штрафи скасують, посилять чи доповнять

Використання резервного

РРО зламався: що робити Допоки основний РРО перебуває в ремонті, суб’єкт господарювання може користуватися резервним РРО.

Для цього із контрольної стрічки основного РРО беруть інформацію про суми розрахунків за час роботи з початку зміни й до його поломки та проводять через резервний РРО, після цього на ньому друкують Z-звіт. До фіскальної пам’яті резервного РРО заносять суму розрахунків за частину зміни, яку встиг відпрацювати основний РРО. Якщо на місці розрахунків є готівка, на її суму виконують операцію «службове внесення» до резервного РРО.

Усі ці дії передбачені пунктом 10 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Мінфіну від 14.06.2016 № 547 (далі — Порядок № 547).

Окрім того, безпосередньо після виходу РРО з ладу працівник підприємства заповнює розділ 4 КОРО, зареєстрованої на несправний основний РРО. А саме, графи 1 і 2. Доцільно також зазначити у графі 6 модифікацію резервного РРО, його заводський та фіскальний номери.

Відновлення роботи полагодженого РРО

Коли основний РРО буде полагоджено, працівник ЦСО заповнює графи 3-5 розділу 4 КОРО. Зазначає причину виходу з ладу РРО, дату і час його готовності до роботи. Працівник, який проводив ремонт, ставить підпис і клеймо.

Якщо в основному РРО після ремонту обнулилась оперативна пам’ять, слід зробити таке:

  • зареєструвати суми розрахунків окремо за кожною ставкою ПДВ згідно з його контрольною стрічкою на момент виходу з ладу (п. 8 розд. ІІІ Порядку № 547);
  • роздрукувати Z-звіт, підклеїти його в КОРО й оформити запис у графі 7 розділу 4 КОРО;
  • провести операцію «службове внесення» до відновленого РРО, перекласти в нього гроші з резервного РРО.

Насамкінець побажаємо, щоб поломки РРО траплялися якомога рідше. Утім, якщо це сталося, впоратися із тимчасовою незручністю допоможе фахова порада «Головбуха».

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл