Головбух

Чи потрібно у 2015 році оформлювати довіреності

  • 12 січня 2015
  • 32

Народна мудрість твердить: усі зміни ― на краще. А у випадку з обов’язковістю оформлення довіреностей з 2015 року ― воістину. Адже віднині при одержанні різних матцінностей їх можна не застосовувати

Починаючи з 01.01.2015 Інструкція про порядок реєстрації виданих, повернутих і використаних довіреностей на одержання цінностей, затверджена наказом Мінфіну від 16.05.1996 № 99 (далі ― Інструкція № 99), втратила чинність. Водночас Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Мінфіну від 24.05.1995 № 88 (далі ― Положення № 88), обзавелося новою нормою, яка стосується використання довіреностей. Тож з початком 2015 року повноваження особи на здійснення господарської операції, яка в інтересах юрособи або фізособи-підприємця одержує основні засоби, запаси, нематеріальні активи, грошові документи, цінні папери та інші товарно-матеріальні цінності згідно з договором, підтверджують відповідно до законодавства. Такі повноваження можуть бути підтверджені, зокрема, письмовим договором, довіреністю, актом органу юридичної особи тощо.

Відповідно, при одержанні матеріальних цінностей більше немає обов’язку використовувати лише довіреності. Так само пішла в небуття і її типова форма.

Особливо приємною така новація є для тих суб’єктів господарювання, які часто здійснювали приймання-передачу різних товарів та для уникнення можливих негараздів виписували стоси довіреностей. Адже життєвий цикл довіреності був доволі короткий ― не більше 10-ти днів. А як розпізнати централізовано-кільцеві перевезення цінностей для відміни обов’язку майже щоразу виписувати нові довіреності ― мінфінівці так належно в Інструкції № 99 і не прописали…

Однак підтвердити право особи на дії в інтересах суб’єкта господарювання все ж таки потрібно. Тому наведемо два прості методи, як це зробити.

 Цікаве за темою:

Джерела для погашення податкового зобов'язання

29 березня 2017 Виникнення податкового зобов'язання – складова частина процесу податкового обліку. Сплата податкового зобов'язання може відбуватися декількома шляхами, їх і розглянемо17


Експорт придбаного зерна: від оподаткування ПДВ до бухобліку

20 березня 2017 Українське підприємство планує продавати за кордон придбане зерно. У зв’язку з цим у ЗЕД-початківця виникають запитання: яким є порядок оподаткування ПДВ, бухобліку експортної операції тощо. Надамо відповіді на ці запитання149


На яких підставах контролюючі органи можуть анулювати статус платника ПДВ

14 березня 2017 На яких підставах може відбуватися анулювання статусу платника ПДВ? Чи можуть податківці самостійно анулювати статус платника податків і як останньому зробити це за власним бажанням?253

Договір

При взаємодії з контрагентами суб’єкт господарювання укладає договори. І ніщо тепер не завадить прописати в такому договорі чи додатку до нього інформацію про особу чи кількох осіб, які мають право одержувати різні матеріальні цінності. Перевагою такого способу якраз і є можливість зазначити перелік осіб, які вправі представляти суб’єкта господарювання.

Єдиним недоліком такого підходу є потреба узгоджувати зі сторонами договору будь-які зміни до переліку осіб, які вправі отримувати матеріальні цінності. Тому наведемо ще один простий варіант.

Довіреність

Не потрібно вигадувати велосипед. Іноді виписати довіреність ― найлегший спосіб підтвердити право особи на отримання матеріальних цінностей. От тільки правила її оформлення та строк дії вже не треба узгоджувати з нормами Інструкції № 99.

Відповідно можна виписувати довіреність довільної форми. Головне, щоб вона містила всі обов’язкові реквізити, передбачені для первинного документа частиною 2 статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV та пунктом 2.4 Положення № 88. А її строк дії суб’єкт господарювання вправі визначити самостійно.

Зауважимо, що відповідно до статті 244 Цивільного кодексу України довіреність видається одній особі. Тож, як це і було раніше, видати одну довіреність на одержання матеріальних цінностей кількома особами не вдасться.

На завершення наведемо приклад заповнення довіреності. За основу взяли форму, яка вже втратила чинність, проте дещо поліпшили її.

Приклад

заповнення Довіреності на отримання товарів

ТОВ «Барвінок», м. Київ, вул. Успенська, 100

підприємство-одержувач і його адреса

код ЄДРПОУ 87654321

ТОВ «Барвінок» м. Київ, вул. Успенська 100

підприємство-платник і його адреса

рахунок 12345678910 МФО 123456

Київське відділення Банку «Форева»

найменування банку

ДОВІРЕНІСТЬ № 5

Дата видачі 12 січня 2015 р.

Довіреність дійсна до 12 лютого 2015 р.

Видано комірнику Мацієнку Івану Васильовичу

(посада, прізвище, ім’я, по батькові)

документ, що засвідчує особу паспорт

серія ВР214365 від 17 травня 2007 р.

виданий Уманським МРВ УМВС України в Черкаській областi

(ким виданий документ)

на отримання від ТОВ «Променадо»

(найменування організації постачальника)

цінностей за рахунками № 222 від 02.01.2015, № 229 від 09.01.2015

(№ і дата наряду)

Перелік цінностей, які належить отримати:

з/п

Найменування цінностей

Одиниця виміру

Кількість (прописом)

1

2

3

4

1

Пісок

т

три

2

Цемент

т

одна

3

Цегла силікатна

шт.

вісімсот

Підпис   Мацієнко             засвідчую

Керівник підприємства   Головний              І. І. Головний

Головний бухгалтер        Ретельний           В. В. Ретельний

 Цікаве за темою:

Джерела для погашення податкового зобов'язання

29 березня 2017 Виникнення податкового зобов'язання – складова частина процесу податкового обліку. Сплата податкового зобов'язання може відбуватися декількома шляхами, їх і розглянемо17


Експорт придбаного зерна: від оподаткування ПДВ до бухобліку

20 березня 2017 Українське підприємство планує продавати за кордон придбане зерно. У зв’язку з цим у ЗЕД-початківця виникають запитання: яким є порядок оподаткування ПДВ, бухобліку експортної операції тощо. Надамо відповіді на ці запитання149


На яких підставах контролюючі органи можуть анулювати статус платника ПДВ

14 березня 2017 На яких підставах може відбуватися анулювання статусу платника ПДВ? Чи можуть податківці самостійно анулювати статус платника податків і як останньому зробити це за власним бажанням?253

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл