Головбух

Як скласти податкову накладну за операцією здачі в оренду нежитлового приміщення

  • 24 березня 2017
  • 2546

Особливості складання податкової накладної зі здачі в оренду приміщення, коли договором передбачено компенсацію орендарем витрат на його утримання

Як правильно скласти податкову накладну, при здачі в оренду нерухомого майна, а саме – нежитлового приміщення. Здача в оренду проходить на цілком законних підставах, між орендодавцем та орендатором укладено договір оренди і за цим договором орендар має сплачувати експлуатаційні витрати на приміщення. Іншими словами – платити за спожиті комунальні послуги.

Складаємо податкову накладну правильно

Перш за все, потрібно пам’ятати, що сам процес здачі в оренду має відповідати нормам, встановленим в Господарському кодексі України. Істотна умова будь якого договору оренди – орендна плата, яку сплачує орендар орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. За погодженням сторін розмір орендної плати завжди можна змінити.

У вартість орендної плати, що сплачує орендар має включатися фінансове відшкодування всіх елементів витрат, що пов'язані із наданням майна в оренду.

Орендар та орендодавець можуть самостійно прописати, яку частку комунальних послуг буде сплачувати орендар. Орендар може самостійно укладати договори на надання комунальних послуг і сплачувати їх, або розрахунок може проводитись через орендодавця. У останньому випадку, порядок розрахунку орендної плати і компенсації витрат на комунальні послуги має бути прописаний у договорі оренди.

У випадку, коли орендодавець – не бюджетна установа, кошти що отримуються від орендаря як відшкодування комунальних послуг передбачені договором оренди, включаються до бази оподаткування і оподатковуються податком на додану вартість.

Відповідно до пункту 201.1 ПК – на дату виникнення податкових зобов'язань, платник податків має скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством. Таку накладну відповідно потрібно зареєструвати у ЄРПН у встановлені ПК терміни.

Податкова накладна, яку складає орендодавець має містити суму орендної плати, що включає в себе відшкодування витрат, які пов'язані із утриманням та обслуговуванням орендованого майна.

  • Отже, у податковій накладній потрібно зазначити обов’язкові реквізити, а також опис товарів та послуг, їх кількість і обсяг;
  • Також зазначається ціна постачання без урахування податку, податкова ставка, відповідна сума податку в цифровому значенні, загальна сума коштів що підлягає сплаті.

Обов'язково потрібно зазначити код послуги відповідно ДКПП, що зазначено у підпунктах «е» - «і» пункту 201.1 ПК.

Якщо на дату складання документу, що засвідчує факт постачання послуги фактична вартість орендної плати відрізняється від розрахункової, що була сплачена раніше, до такої податкової накладної складають та реєструють в ЄРПН відповідний розрахунок коригування.

Враховуйте і те, що з метою застосування норм пункту 201.4 ПК, постачання послуг з оренди, незалежно від умов розрахунків не може розглядатися як постачання що має безперервний чи ритмічний характер, у випадку, коли періодичність оформлення документа. Що засвідчує факт постачання послуг за договором оренди визначається за місяць чи довший період.

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!
Скачати файл