20 березня порядок обліку платників податків було спрощено

1488
З початку 2017 року податківцями та урядовцями було внесено стільки змін до Податкового кодексу України, що голова йде обертом! Що ж нового вони приготували стосовно порядку обліку платників ПДВ?

Платникам податків слід бути готовим до чергових нововведень від податківців. Втім, ці зміни, на думку податківців призвані полегшити життя платників. Так, Наказом Мінфіну України від 21.12.2016 р. № 1125 (далі – Наказ № 1125), було затверджено новий порядок та положення про реєстрацію платників податків на додану вартість (ПДВ).

Цей наказ вже було опубліковано у «Офіційному віснику України» №14, від 17.02.2017 р. Наказ № 1125 набере чинності вже з 20.03.2017 р. Загалом, всі зміни що вносяться цим законом скасовують чи спрощують деякі норми стосовно отримання та подачі документів, необхідних для реєстрації платників податків як платників ПДВ.

Спрощення процедури обліку платників податків

Перш за все, Наказ № 1125 вносить зміни у процедуру обліку платників податків і робить її дещо простішою. На скільки? Зараз з’ясуємо!

Платникам податків надали змогу подавати в електронному вигляді наступні форми:

  • № 20-ОПП – повідомлення про об’єкти, що пов’язані з оподаткуванням, або через які проводиться діяльність;
  • № 1-ОПП – заява з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку»;
  • № 17-ОПП – заява про взяття на облік не за основним місцем обліку.

Також, Законом № 1125 податківці додали нові форми документів:

  • довідка № 34-ОПП – про взяття на облік платника податків, відомості про якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру;
  • заява № 17-ОПП (про яку згадували вище) – про взяття на облік не за основним місцем обліку.

Деякі документи та форми було скасовано. До них відносяться:

  • довідка № 4-ОПП – про взяття на облік платника податків;
  • повідомлення № 16-ОПП – про включення платника податків до категорії платників окремих податків;

Інші ж документи було навпаки – удосконалено. Серед них:

  • повідомлення № 20-ОПП (про яке згадували вище) – про об’єкти оподаткування чи об’єкти пов’язані із оподаткуванням;
  • заяву № 1-ОПП;
  • заяву № 5-ОПП.

Також, з 20.03.2017 р. із дня набрання Наказу № 1125 чинності, втрачають свою чинність деякі документи, що були видані контролюючими органами раніше. До дати набуття наказу чинності, а також у день набуття чинності ці документи все ще є дійсними:

  • довідка № 4-ОПП про взяття на облік платника податків, відомості якого не підлягають включенню до Реєстру. Таку довідку могли отримувати підприємства, які є представництвами чи філіями нерезидентів, тобто, на території України вони не можуть бути юридичними особами;
  • форма № 16-ОПП;

Втім, форма № 4-ОПП надалі буде виступати в якості довідки, доки реквізити особи не будуть змінені. Після зміни, вже довідкова форма № 4-ОПП втратить свою чинність, а особа отримає нову форму № 34-ОПП.

Облік за неосновним місцем обліку та зміни у формі № 17-ОПП

Як ми писали вище, податківці додали нову форму № 17-ОПП. У цій новій, спрощеній формі заяви щодо взяття на облік не за основним місцем обліку, потрібно зазначити тільки контролюючі органи, в яких платник ПДВ бажає стати на облік за неосновним місцем обліку.

Коригування середнього заробітку при двомісячному розрахунковому періоді: складні питання – прості приклади Таку заяву, платник податків може подати як за основним місцем обліку, так і не за основним. Тобто – на власний розсуд платника податків.

Якщо заява № 17-ОПП подається до контролюючого органу не за основним місцем обліку, то у 3 розділі заяви платник податків може обрати адміністративно-територіальні одиниці, які обслуговуються таким органом. Якщо відповідна заява подається за основним місцем обліку, то платник податків може зазначити всі контролюючі органи, в яких бажає стати на облік.

Взяття на облік не за основним місцем обліку може бути здійснено на підставі удосконалених форм:

  • № 20-ОПП у якій платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік, за неосновним місцем обліку, за місцезнаходженням відповідного об’єкту оподаткування;
  • № 5-ОПП , яку подав нотаріус, і в якій платник податків також може зазначити інше місце обліку за місцезнаходженням робочого місця.

Якщо платник податків скористався однією із двох вищезазначених форм, то подавати заяву за формою № 17-ОПП не обов’язково.

Коригування середнього заробітку при двомісячному розрахунковому періоді: складні питання – прості приклади Також слід сказати, що було внесено зміни і до заяви за формою № 1-ОПП, згідно із якою, при призначенні чи зміні особи відповідальної за ведення бухгалтерського обліку, у такій заяві необхідно лише заповнити відповідний розділ.

А якщо платник податків уклав з контролюючим органом договір про визнання електронних документів, то форму № 1-ОПП з новими відомостями можна подавати із позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського обліку» в електронній формі.

Щодо форми № 20-ОПП

Наказом № 1125 передбачено змогу платника податків, що уклав договір із контролюючим органом про визнання електронних документів, подавати форму № 20-ОПП в електронному вигляді, із дотриманням всіх вимог щодо подання електронних документів.

Для зручності подання електронної форми № 20-ОПП у розділі 3 передбачено графи «ідентифікатор об’єкта оподаткування» та «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування».

Коригування середнього заробітку при двомісячному розрахунковому періоді: складні питання – прості приклади Графа «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування» заповнюється відповідно до Класифікатора, який знаходиться на офіційному порталі Держстату України.

При зміні «адміністративної одиниці» платник податків подає форму № 20-ОПП, в якій зазначає як код попередньої адміністративної одиниці, так і нової. Відповідні графи присутні у формі.

Реєстраційна заява платника ПДВ № 1-ПДВ

Реєстраційну форму № 1-ПДВ було спрощено. З неї було виключено наступні відомості:

  • щодо найменування контролюючого органу, де здійснюється реєстрація чи перереєстрація;
  • місце проживання платника податків, окрім випадків зміни місця проживання;
  • відомості щодо контактних номерів телефонів платника податків та уповноважених осіб;
  • щодо кількості працівників.

При добровільній реєстрації платника ПДВ подається лише перший аркуш форми № 1-ПДВ. Якщо реєстрація обов’язкова, то платнику податків потрібно заповнити всі аркуші форми.



Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Розсилка



© Головбух, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Даруємо корисності просто зараз!

Ви ще не з нами?!

Зареєструйтеся та отримайте безлімітний доступ не лише до завантаження файлів у цьому матеріалі, але й до:
форм та зразків для скачування
консультацій експертів
✓ професійних безплатних вебінарів
✓ спілкування з колегами-практиками та експертами

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Вибачте, що перервали Вас

Потрібно лише 57 секунд, щоб зареєструватися і продовжити читання.
А ще для Вас:
аналіз усіх податкових новацій
✓ найсвіжіші бухгалтерські новини

Також у червні запрошуємо безкоштовно відвідати вебінар «Як організувати ЗЕД на підприємстві» та отримати СЕРТИФІКАТ

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль