Головбух

Подання заяви за формою №1-РН: підстави та заповнення

  • 11 червня 2019
  • 3565
Бухгалтер-експерт, кандидат економічних наук, м. Чернігів

Виникають ситуації, коли неприбутковій організації потрібно змінити певні реквізити чи установчі документи. Як зробити це правильно, щоб не зіткнутися із проблемами та не втратити статус неприбутковості?

Неприбуткові організації – такий вид установ, основною метою (місією) яких є певна  соціальна діяльність, а не отримання прибутку для своїх власників. Це не означає, що неприбуткові організації взагалі не можуть мати прибутку, але використовувати його можна лише для забезпечення життєдіяльності організації та досягнення статутних цілей. Для отримання неприбуткового статусу є свої вимоги, порушивши які, можна втратити  даний статус і стати платником податку на прибуток. Через це про певні зміни у документах неприбуткової організації інформувати ДФС слід вчасно. Саме тому, сьогодні ми розповімо як, і на яких підставах подається форма №1-РН, яка потрібна для зміни основних реквізитів чи установчих документів неприбуткової організації в реєстрі неприбутківців ДФС.

Увага: реєстрація, зміни, виключення – бланк заяви один і той же, форма № 1-РН.

Заява №1-РН для реєстрації неприбуткової організації

За якими критеріями організацію визнають неприбутковою

Перш за все нагадаємо, що основні Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, затвердженого постановою Кабміну від 13.07.2016 № 440 (далі – Порядок № 440). У цьому Порядку визначається порядок внесення чи вилучення неприбуткових організацій з реєстру.

Заява № 1-РН подається при реєстрації неприбуткової організації або перетворенні уже діючої організації на неприбуткову (п. 6 Порядку № 440). Заяву можна подати як особисто, так і поштою, засобами електронного зв’язку в електронній формі (у цьому разі треба мати електронний підпис). Також заяву можна подати не ДФС, а державному реєстратору, який зробить далі все необхідне (п. 6 Порядку № 440).

На основі заяви № 1-РН ДФС вносить організацію до Реєстру неприбуткових організацій, який містить наступні дані (п. 11 Порядку № 440):

  • код ЄДРПОУ;
  • назва неприбуткової організації;
  • дату включення неприбуткової організації до Реєстру, починаючи з якої визначається строк безперервної реєстрації неприбуткової організації;
  • ознаку неприбутковості;
  • дату присвоєння ознаки неприбутковості або її зміни;
  • дату та номер рішення про включення, повторне включення неприбуткової організації до Реєстру або зміну ознаки неприбутковості;
  • дату скасування ознаки неприбутковості;
  • дату та номер рішення про виключення неприбуткової організації з Реєстру;
  • найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу. 

Заява № 1-РН для внесення змін до реєстру

Зміни вносить ДФС. Контролюючі органи можуть самостійно вносити зміни до Реєстру неприбуткових організацій, на основі відомостей із Єдиного реєстру юридичних і фізичних осіб. Контролюючі органи можуть вносити зміни до ідентифікаційних чи реєстраційних даних неприбуткових організацій і на основі цього вносити зміни до ознак неприбутковості організації. У такому разі керівництву неприбуткової організації чи її уповноваженим особам має надійти відповідне повідомлення, щодо зміни ідентифікаційних даних організації.

Зміни вносить сама неприбуткова організація. Неприбуткова організація може самостійно вносити зміни до статуту, основних документів, ідентифікаційних даних. Це наступні випадки (п. 14 Порядку № 440):

  • зміна організаційно-правової форми неприбуткової організації;
  • внесення змін до установчих документів;
  • внесення змін до установчих документів організації вищого рівня.

Організації необхідно подати заяву за формою №1-РН, до якої потрібно додати копії всіх необхідних документів, що засвідчують внесені зміни. У такому разі неприбуткова організація подає заяву за формою №1-РН із позначкою «зміни» за основним місцем обліку. 

Коли заяву № 1-РН подавати не потрібно

Є випадок, коли подавати заяву №1-РН не потрібно – зміна адміністративного району розташування чи обслуговування неприбуткової організації чи її керівництва.  У такому разі інформацію про ці зміни надаються до Реєстру державним реєстратором. Однак, якщо цього не сталося – заяву необхідно надати інформацію самостійно.

Знайти свою організацію в реєстрі та перевірити дані можна на сайті ДФС.

Строки подачі та розгляду заяви № 1-РН

Як при первинній реєстрації, так і при внесенні змін строки розгляду заяви не відрізняються:

Строки подачі заяви № 1-РН

Строк розгляду заяви № 1-РН у ДФС

10 днів з дня державної реєстрації – для того, щоб вважатися неприбутковою організацію з дня реєстрації

30 кал. днів з дня реєстрації змін або їх виникнення

(п. 14 Порядку № 440)

3 робочих дня з дня отримання

(п. 8, п. 15 Порядку 440)

На виключення з реєстру також подається заява № 1-РН. На дату подачі неприбуткова організація буде виключена з реєстру (п. 16 Порядку № 440). 

Приватне підприємство чи товариство з обмеженою відповідальністю

Подання заяви за формою №1-РН: підстави та заповнення
Наталія Васильченкоголовний редактор системи «Expertus: Головбух»
Планується створити нове підприємство. Які є відмінності між приватним підприємством і товариством з обмеженою відповідальністю? Чи встановлені для цих організаційно-правових форм певні обмеження щодо розмірів статутного капіталу та внесків до нього? Чи відповідають засновники за зобов’язаннями таких юросіб та в яких межах? Яку систему оподаткування можуть застосовувати такі підприємства?

Як заповнити заяву № 1-РН

Спочатку треба поставити відмітку, для чого подається заява (реєстрація, зміни, виключення з реєстру). Далі заява № 1-РН заповнюється наступним чином (підготовлено за роз’ясненням ДФС зі 102.04 ЗІР):

Назва реквізиту

Нюанси заповнення

1

Код ЄДРПОУ

Беремо з установчих документів. Якщо це реєстрація нової організації, то дане поле заповнить державний реєстратор.

1.1

Код ЄДПОУ організації вищого рівня

Заповнюємо, якщо неприбутківець підпорядковується певній організації

2

Найменування

Вказуємо повне найменування з ЄДР/з поданих документів на реєстрацію.

2.1

Найменування організації вищого рівня

Теж найменування вказуємо повне, якщо така організація вищого рівня існує.

3

Код та назва організаційно-правової форми

З даних ЄДР беремо код організаційно-правової форми за КОПФГ. Наприклад, комунальна організація має код 430. У поле справа вписуємо повністю назву організаційно-правової форми. Зазначимо, що неприбутківець може мати будь-яку організаційно-правову форму. Неприбуткова організація – це податковий статус, а не форма.

4

Місце знаходження

Вказуємо юридичну адресу за документами організації.

5

Відомості про відповідальних осіб

Записуємо повністю ПІБ. Також вказуємо в клітинках для цифр номери особових карто платників податків (ідентифікаційні коди), контактні номери телефонів.

Щодо паспорту, то це лише для осіб, які з релігійних переконань відмовилися від ідентифікаційного коду (вони повинні мати спеціальну відмітку в паспорті). Тому дані паспорту для звичайних громадян вказувати тут взагалі не можна.

Щодо головного бухгалтера, то тут можна зазначити дані керівника, якщо бухгалтерський облік веде керівник.

Установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів

Це суто формальне поле, тому ставимо позначку. Бланк пропонує “Х” або “+”. Різниці між ними немає. Не оприлюднювати дані теж не можна, інформація з установчих документів оприлюднюється зараз у ЄДР.

Додаток

Зазначаємо кількість додатків (копії супровідних документів), які додаються до заяви (установчі документи).

 

 

logo
Потрібен цей файл?

 Зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
або зайти через соцмережі
Зареєструватися і скачати файл
Потрібен цей файл?

 Зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
або зайти через соцмережі
Зареєструватися і скачати файл
Ви виграли доступ!

Ви виграли доступ до вебінару «Платіжні картки у відрядженні: лайфхаки для бухгалтера». Зареєструйтеся та вкажіть, на яку електронну адресу Вам надіслати відеозапис вебінару.

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
Реєстрація за хвилину!
Забрати виграш
×

Отримуйте найсвіжіші новини бухгалтерії у Messenger

 

Ми готуємо для вас найсвіжіші новини бухгалтерії. Отримуйте їх першими!

Підписатися на новини