text
Головбух

Номенклатура товару у податковій накладній не співпадає з відвантаженим товаром: як провести коригування

  • 28 червня 2015
  • 83

ПРОБЛЕМА

Податкова накладна складена по передплаті і зареєстрована в ЄРПН. Постачання товару відбувалось протягом місяця. Але номенклатура фактично відвантаженого товару не співпадає з номенклатурою в податковій накладній. Як виписати розрахунок коригування податкового зобов’язання: один в кінці місяця чи по факту в день відвантаження продукції?

РІШЕННЯ

Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом МФУ від 22.09.2014 № 957 (у редакції наказу МФУ від 14.11.2014 № 1129; далі — Порядок № 957). Згідно з пунктом 15 Порядку № 957 до розділу I податкової накладної вносяться дані у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг. Продавець має здійснити нарахування податкових зобов’язань з ПДВ на суму авансового платежу із зазначенням повної номенклатури поставки за специфікацією згідно з укладеним договором та кількості, виходячи із відсотка авансового платежу.

Якщо в результаті фактичного відвантаження номенклатура товару не співпадає з податковою накладною, підприємство має скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) у порядку, встановленому пунктами 21-25 Порядку № 957. Розрахунок коригування виписується у випадках, якщо:

після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін;

проводиться перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала;

повернуто постачальником сума попередньої оплати (п. 192.1 ПК).

Зміна номенклатури товарів є зміною суми компенсації їх вартості, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший — на відповідну кількість або суму збільшується.

Оскільки авансовий платіж склав 100% суми поставки, підприємство склало податкову накладну на суму попередньої оплати, що надійшла на поточний рахунок в повному розмірі, зазначеному в договорі. Після того, як стане відомо, які товари не були поставлені, продавець повинен виписати розрахунок коригування та відкоригувати ті товари, кількість (вартість) яких зменшується. На титульному аркуші такого розрахунку підприємство вказує, до якої податкової накладної та на підставі якого договору вносяться зміни. Розрахунок коригування підприємство реєструє в ЄРПН у загальному порядку.

На нові товари, які були поставлені на заміну та не були зазначені в податковій накладній, продавець складає іншу податкову накладну. У такому випадку постачання проводилось протягом місяця, отже, підприємство має скласти декілька податкових накладних у день відвантаження товарів на заміну та зареєструвати їх в ЄРПН.

Підготовлено експертами Системи «Expertus: Податки»

Підписка на статті

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої статті. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи
Перевірте свої знання та здобудьте нові
Взяти участь
Інтернет-магазин
Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплатиі станьте нашим читачем просто зараз
Ми в соцмережах
Потрібен цей файл?

 зареєєструйтеся та скачуйте будь-які файли на порталі:

 ✔ бланки документів

 ✔ зразки заповнення бухгалтерських форм

 ✔ приклади наказів, положень, інструкцій, довідок

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт Знадобиться лише хвилина!