Робоча ситуація дня: Проводимо ліквідацію ТОВ, яке не веде діяльності

15 жовтня 2013 20
ТОВ — неплатник ПДВ, діяльність відсутня, рахунок у банку закрито. Яка процедура його ліквідації за рішенням засновників? Як оформити представника, який буде проводити процедуру закриття? Куди звертатись спочатку: до податкового органу чи держреєстратора? Які документи потрібно надати?

ТОВ — неплатник ПДВ, діяльність відсутня, рахунок у банку закрито. Яка процедура його ліквідації за рішенням засновників? Як оформити представника, який буде проводити процедуру закриття? Куди звертатись спочатку: до податкового органу чи держреєстратора? Які документи потрібно надати?

Порядок ліквідації юридичної особи визначено статтею 60 Господарського кодексу України, статтею 111 Цивільного кодексу України, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV (далі — Закон № 755).

Ліквідація підприємства здійснюється ліквідаційною комісією або уповноваженим представником.

Прийняте засновниками товариства з обмеженою відповідальністю (ТОВ) рішення щодо його ліквідації оформлюється протоколом. У ньому зазначається склад ліквідаційної комісії (ліквідатора) або уповноважений представник, на якого покладається обов’язок щодо закриття ТОВ.

Порядок оформлення представника, який буде проводити процедуру закриття, нормативними документами не регламентовано.

Як правило, у протоколі ліквідації ТОВ зазначаються паспортні дані та ідентифікаційні коди членів комісії або уповноваженого представника. Повноваження представника засвідчуються довіреністю. Якщо уповноважений представник не перебуває в трудових відносинах з ТОВ, з ним слід укласти цивільно-правову угоду. На підставі цієї угоди йому буде виплачено винагороду після закінчення процедури ліквідації.

Деталізовану процедуру ліквідації підприємства за самостійним рішенням встановлено розділом IV Закону № 755.

Насамперед, про своє рішення ТОВ повідомляє державного реєстратора.

Для внесення до Єдиного державного реєстру (ЄДР) запису про рішення засновників ТОВ щодо припинення юридичної особи державному реєстратору подають такі документи (ст. 34 Закону № 755):

оригінал або нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) щодо припинення юридичної особи;

паспорт представника та оригінал довіреності (допускається надання ксерокопії або нотаріально засвідченої копії довіреності).

Повідомлення про внесення запису до ЄДР щодо прийняття рішення про припинення ТОВ та про строк заявлення вимог кредиторів публікується у спеціалізованому друкованому ЗМІ (ст. 35 Закону № 755).

Протягом 3-х днів з моменту внесення відомостей до ЄДР уповноважений представник подає до податкового органу за місцем реєстрації ТОВ такі документи:

  • заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП;
  • оригінал довідки за формою № 4-ОПП;
  • копію розпорядчого документа (рішення) власника про припинення;
  • копію розпорядчого документа про утворення ліквідаційної комісії (у цьому випадку паспортні дані та ідентифікаційний код уповноваженого представника містить протокол рішення щодо ліквідації ТОВ).

Звертаємо увагу, що зазначені документи (крім довідки за формою № 4-ОПП) подаються до податкового органу за бажанням (пп. 11.1.1 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588; далі — Порядок № 1588).

Податковий орган проводить документальну позапланову перевірку ТОВ.

Після проведення перевірки, спливу законодавчо встановлених строків сплати узгоджених грошових зобов’язань та встановлення факту відсутності заборгованості ТОВ щодо сплати платежів до бюджету, податковий орган складає довідку про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів за формою № 22-ОПП (пп. 11.5 Порядку № 1588).

Для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації уповноважений ним представник після закінчення процедури ліквідації, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, повинен подати державному реєстраторові такі документи (ч. 1 ст. 36 Закону № 755):

  • реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи у зв’язку з ліквідацією;
  • довідку податкового органу про відсутність заборгованості із сплати податків, зборів та ЄСВ;
  • довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Ще більше робочих ситуацій ви знайдете в системі актуальних консультацій «Expertus: Податки»



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією

Демодоступ

Розсилка



© Головбух24, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах