Питання електронного адміністрування ПДВ розглянули під час «гарячої лінії»

22 жовтня 2014 13
Запитання платників щодо змін у податковій системі та електронного адміністрування ПДВ знайшли відповідь під час проведення чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія», проведеного ГУ ДФС у м. Києві

Запитання платників щодо змін у податковій системі та електронного адміністрування ПДВ знайшли відповідь під час проведення чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія». На питання платників відповідав заступник начальника ДПІ в Оболонському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Артем Гандзюк.

У який термін проводиться реєстрація податкової накладної та яка тривалість операційного дня для такої реєстрації?

Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється платником ПДВ не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх складання. Якщо п’ятнадцятий день, що настає за днем їх виписки, припадає на святковий чи вихідний день, то терміни реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, не переносяться. Дана норма визначена пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (ПК).

Внесення відомостей, що містяться у податковій накладній або розрахунку коригування, до Єдиного реєстру податкових накладних здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній фіскальній службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 00.00 до 23.00. Тож подавати накладну до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних потрібно в цей проміжок часу.

Термін подання декларації припадає на вихідний день. Чи переноситься термін сплати до бюджету за такими зобов’язаннями?

Якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

Однак, термін сплати податків і зборів у такому випадку не переноситься. Тобто платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації. При цьому платник не повинен враховувати перенесення термінів подання звітності у зв’язку з вихідними чи святковими днями.

Відповідна норма передбачена статтями 49 та 57 ПК.

Із січня 2015 року передбачено реєстрацію усіх податкових накладних суцільним порядком. Чи необхідно роздруковувати податкову накладну для покупця або для себе?

Відповідно до змін, внесених до статті 201 ПК, скасовуються податкові накладні на паперових носіях. Зокрема, встановлюється норма, згідно з якою платник ПДВ зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного цифрового підпису уповноваженої платником особи та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Податкові накладні незалежно від суми ПДВ з 01.01.2015 підлягатимуть реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в електронному вигляді. Зміни внесено до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX ПК.

Які критерії отримання автоматичного бюджетного відшкодування з січня 2015 року?

У зв’язку з набранням чинності низки антикризових законів бюджетне відшкодування з 1 січня 2015 року здійснюватиметься в автоматичному режимі платникам податку на додану вартість, які відповідають одночасно таким критеріям, визначеним у пункті 200.19 ПК:

1) не перебувають у судових процедурах банкрутства відповідно до Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»;

2) юридичні особи та фізичні особи — підприємці, включені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців і до цього реєстру щодо них не внесено записів про:

  • відсутність підтвердження відомостей;
  • відсутність за місцезнаходженням (місцем проживання);
  • прийняття рішень про виділ, припинення юридичної особи, підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;
  • визнання повністю або частково недійсними установчих документів чи змін до установчих документів юридичної особи;
  • припинення державної реєстрації юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця та стосовно таких осіб відсутні рішення або відомості, на підставі яких проводиться державна реєстрація припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи — підприємця;

3) мають необоротні активи, залишкова балансова вартість яких на звітну дату за даними податкового обліку перевищує у дванадцять разів суму податку, заявлену до відшкодування та:

  • здійснюють операції, до яких застосовується нульова ставка (питома вага яких протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів (місяців) сукупно становить не менше 40% загального обсягу поставок (для платників податку з квартальним звітним періодом — протягом попередніх чотирьох послідовних звітних періодів);
  • здійснили інвестиції в необоротні активи у розмірах не менше ніж 3 мільйони гривень протягом останніх 12 календарних місяців;

4) не мають податкового боргу;

5) великий платник податків не декларував від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток за підсумками останнього звітного (податкового) року.

Пакетом антикризових законів передбачено електронне адміністрування ПДВ. Що передбачає електронне адміністрування ПДВ, які його складові?

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» № 1617-VII передбачено створення системи електронного адміністрування податку на додану вартість. Система електронного адміністрування ПДВ дозволить скоротити можливості для зловживань працівників податкової сфери і разом з тим створить умови для унеможливлення отримання незаконного бюджетного відшкодування для платників, чим збільшить надходження до бюджету.

Основні моменти, передбачені системою електронного адміністрування ПДВ, передусім, полягають у тому, що в день реєстрації платника у системі електронного адміністрування ПДВ на нього автоматично відкривається рахунок. Податкові накладні будуть складатись виключно в електронному вигляді та реєструватися в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) незалежно від розміру податку в одній податковій накладній. Також за допомогою електронного адміністрування ПДВ можливо буде визначити умову для надання права реєстрації податкових накладних в ЄРПН, тобто, наявність сум податку за отриманими податковими накладними на момент реєстрації, за їх недостатності — поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість та сума сплати податку при ввезені товарів на митну територію України.

Відшкодування ПДВ експортерам та інвесторам в автоматичному режимі буде здійснюватися на місяць раніше, ніж зараз. Внаслідок цього зменшиться кількість обтяжливих для бізнесу звірок і перевірок.  

Хто має право застосовувати квартальний період подання звітності для платників ПДВ?

Відповідно до пункту 202.2 ПК, платники податку, які відповідно до підпункту «б» пункту 154.6 ПК, мають право на застосування нульової ставки податку на прибуток, на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року, а також платники податку, які сплачують єдиний податок, можуть вибрати квартальний податковий період.

Заява про вибір квартального податкового періоду подається органу контролю разом із декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року. При цьому квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року.

Якщо протягом будь-якого періоду з початку застосування квартального податкового періоду платник податку втрачає право на застосування нульової ставки податку на прибуток, передбачений підпунктом «б» пункту 154.6 ПК, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з місяця, на який припадає таке перевищення, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.

Якщо платник податку, який застосовував спрощену систему оподаткування, переходить на сплату інших податків і зборів, встановлених ПК, такий платник податку зобов’язаний самостійно перейти на місячний податковий період, починаючи з першого місяця переходу на сплату інших податків і зборів, встановлених ПК, що зазначається у відповідній податковій декларації за наслідками такого місяця.



Підписка на новини

Підпишіться на розсилку, аби не пропустити жодної важливої та цікавої новини. Це БЕЗПЛАТНО. Ми триматимемо вас в курсі всіх податкових подій!

Освітні заходи

Освітні заходи

Перевірте свої знання та здобудьте нові

Взяти участь

Інтернет-магазин

Інтернет-магазин

Скористайтеся найбільш вигідними пропозиціями щодо передплати і станьте нашим читачем просто зараз

Живе спілкування з редакцією


Розсилка



© Головбух24, 2017. Усі права захищено

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту

Тижневик «Головбух», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 11678-549 ПР від 30.08.2006

Журнал «Головбух: праця та зарплата», свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації КВ № 14961-3933 ПР від 05.03.2009


  • Ми в соцмережах
Читайте без обмежень всі статті

Зареєструйтеся та отримайте безлімітний доступ до:
форм та зразків для скачування
консультацій експертів
✓ форм та зразків
✓ найсвіжіших бухгалтерських новин
✓ професійних безплатних вебінарів
✓ спілкування з колегами-практиками та експертами

У мене є пароль
нагадати
Пароль надіслано на пошту
Ввести
Я тут вперше
І отримати доступ на сайт
Знадобиться лише хвилина!
Введіть ел. пошту або логін
Неправильний логін або пароль
Неправильний пароль
Введіть пароль